У деяких медичних закладах України з’являться представники пацієнтів

15 березня 2024 о 17:40
981

15 березня 2024 р. в Києві було презентовано пілотний проєкт «Представник пацієнта». У заході взяли участь Віктор Ляшко, міністр охорони здоров’я України, голова Національної служби здоров’я України Наталія Гусак, голова Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький, представники Світового банку, Руху ЧЕСНО та Посольства Швейцарії в Україні.

Подробиці

Безпосередня робота представника пацієнта у закладі у пілотному режимі триватиме 2 міс, зокрема березень і квітень.

Ініціативу «Представник пацієнта» планують запустити у 5 медзакладах, зокрема таких:

  • Національний інститут раку;
  • Київська обласна клінічна лікарня;
  • Київський міський пологовий будинок № 6;
  • Перше територіальне медичне обʼєднання Львова;
  • Львівський обласний клінічний перинатальний центр.

У кожному з відібраних закладів представники працюватимуть у команді з двох людей. Для ефективної роботи їхнє місце має знаходитися у приміщенні закладу та бути помітним для відвідувачів і пацієнтів. Протягом усього часу роботи в закладі представники пацієнта будуть взаємодіяти з пацієнтами: поширювати інформаційні матеріали щодо послуг, гарантованих Програмою медичних гарантій (ПМГ), збирати зворотний зв’язок від пацієнтів про рівень задоволеності медичними послугами, фіксувати спостереження щодо комфорту пацієнтів, їхньої взаємодії з медичним персоналом та між собою тощо.

Слід зазначити, що представники пацієнта — це спеціалісти, які успішно пройшли тренінгове навчання і залучені для роз’яснення пацієнтам у медзакладах загальних питань. Йдеться про надання медичних послуг в межах ПМГ, сприяння у реагуванні на випадки порушення прав пацієнтів, фіксації відгуків та спостереження за процесами надання допомоги у медзакладі задля покращення досвіду пацієнта і самого медзакладу тощо.

Наявність представників пацієнта допоможе скоротити час розв’язання можливих проблемних питань між пацієнтом та медичним персоналом.

Відгуки людей щодо їх досвіду отримання медичних послуг, зафіксовані амбасадорами пацієнтів, відіграватимуть важливу роль у трансформації сфери охорони здоров’я. Адже на підставі звітів амбасадорів у медзакладах можуть бути ухвалені рішення та зміни, спрямовані на покращення пацієнтського досвіду.

Пілотування проєкту призначене для апробації механізму перед його подальшим масштабуванням.

Проєкт втілюється Національною службою здоровʼя разом з Рухом ЧЕСНО та за підтримки Міністерства охорони здоровʼя, Світового банку та Посольства Швейцарії в Україні.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами moz.gov.ua