Відповіді на поширені запитання при реєстрації пацієнта в ЕСОЗ

7 лютого 2024 о 15:10
1130

Фахівці ДП «Електронне здоров’я» підготували відповіді на поширені запитання, які виникають при реєстрації пацієнта в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ), які ми і пропонуємо до уваги читачів.

Чи треба зазначати унікальний номер запису в реєстрі (УНЗР) усім і де його взяти?

УНЗР вноситься виключно за умови, якщо він присвоєний пацієнтові.

УНЗР вказано в паспорті у форматі ID-картки та/або у біометричному паспорті. Номер знаходиться з правого боку та має вигляд наступного формату: 11111111-22222.

Наприклад, якщо ви реєструєте пацієнта з ID-карткою, система вимагатиме від вас внесення УНЗР. У разі якщо реєструється пацієнт з паспортом-книжкою або свідоцтвом про народження, УНЗР вноситься за наявності (пацієнт може мати закордонний паспорт).

Для кого реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), він же індивідуальний податковий номер (ІПН),  є необов’язковим?

РНОКПП є необов’язковим для:

  • осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від присвоєння РНОКПП і мають відмітку в паспорті або відповідну довідку, податковий код не зазначається (поле залишається порожнім), проставляється відмітка про відмову від його присвоєння;
  • пацієнтів віком до 14 років (оскільки вони могли його ще не отримати). Для таких осіб РНОКПП не зазначається (поле залишається порожнім), відмітка про відмову від його присвоєння не зазначається.

Загалом РНОКПП є обов’язковим полем для осіб, які досягли віку 14 років і не відмовилися від його присвоєння. Він зазначається згідно з документом, що посвідчує особу пацієнта, або довідки, яка підтверджує присвоєння такого номера.

Якщо особа відмовилася від РНОКПП, що треба робити?

Якщо особа з релігійних переконань відмовилася від РНОКПП, навпроти поля «Ознака ВІДМОВИ від РНОКПП» встановлюється «галочка» чи «так» ВИКЛЮЧНО для осіб які:

  1. ВІДМОВИЛИСЯ від РНОКПП (ІПН).
  2. Повідомили про це відповідний контролюючий орган.
  3. Мають відмітку в паспорті чи документ про відмову.

Для таких пацієнтів ОБОВ’ЯЗКОВИМ є завантаження електронних копій документів (фото/скан-копії), що підтверджують відмову особи від отримання РНОКПП (документ чи сторінка паспорта з відміткою).

З яким документом можна зареєструвати пацієнта?

Перш ніж реєструвати пацієнта в ЕСОЗ, слід здійснити ідентифікацію та його пошук у системі. Переконавшись, що пацієнт ще не зареєстрований, розпочинати реєстрацію. Про важливість ідентифікації пацієнта більш детально можна ознайомитися за посиланням.

Щоб зареєструвати пацієнта в ЕСОЗ, треба зазначати один із документів, які посвідчують особу, із наступних варіантів:

  • паспорт громадянина України;
  • тимчасове посвідчення громадянина України;
  • свідоцтво про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку);
  • документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави, легалізований у встановленому порядку;
  • посвідка на постійне проживання в Україні;
  • посвідчення біженця;
  • посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту.

Для всіх пацієнтів номер телефону є обов’язковим?

Ні, не вимагається, але рекомендовано. Адже номер телефону — один із найбільш зручних способів автентифікації пацієнта в ЕСОЗ. CМС-повідомлення від «E-health» з номером електронних направлень, номером медичного висновку про тимчасову непрацездатність (МВТН), номером електронних рецептів та кодів їх погашення надходять на той номер телефону, який вказаний у Реєстрі пацієнтів. Тобто номер телефону є ще й зручним каналом в отриманні повідомлень від ЕСОЗ.

Крім того, за наявності номера телефону пацієнт зможе не лише самостійно управляти доступом до своїх медичних та чутливих даних, але й буде в курсі щодо дій з такими даними. Якщо хтось захоче отримати доступ до даних пацієнта, то без 4-значного коду з СМС такий доступ не буде видано або ж якщо хтось створить пацієнту електронне направлення, то система оперативно його про це повідомить.

Зауважимо, що можна вказати один номер телефону та, зокрема, адресу електронної пошти, які допоможуть надсилати пацієнтові важливу інформацію чи нагадування.

Чи має бути у дитини свій власний номер телефону?

Номер телефону дитини зазначати не треба. Для осіб, які не досягли віку 14 років, доступний лише метод автентифікації за унікальним записом законного представника (мати/батько/тощо) в ЕСОЗ.

Зазначимо, що номер телефону — це один із трьох доступних методів автентифікації пацієнта в ЕСОЗ. Два інші варіанти — «за документами» і «за унікальним записом законного представника».

Чи можна зареєструвати на один номер телефону всю сім’ю?

Ні, не можна. Номер телефону — це один із методів підтвердження дій кожного пацієнта в ЕСОЗ, який вказується в Реєстрі пацієнтів. Саме на цей номер пацієнту надходитимуть СМС-повідомлення від «E-health» з номером електронних направлень, номером МВТН, номером електронних рецептів та кодів їх погашення. Номер телефону при реєстрації в ЕСОЗ може вказуватися лише для однієї особи.

Чи треба переукладати декларацію, якщо змінилися дані про пацієнта чи лікаря?

Ні, при зміні будь-яких персональних даних пацієнта, в тому числі зміні чи втраті номера телефону, переукладати декларацію не потрібно. Треба лише змінити метод автентифікації пацієнта через вашу медичну інформаційну систему. У випадку втрати номера телефону подається відповідна заявка до Національної служби здоров’я України (НСЗУ).

Якщо лікар, з яким пацієнт уклав декларацію, вже не працює в медичному закладі, то в такому випадку декларацію потрібно переукладати з новим лікарем цього або іншого закладу.

Хто такий законний представник?

Законний представник — це людина, якій вже виповнилося 18 років і яка уповноважена представляти права іншого пацієнта. Для дітей, які не досягли віку 14 років, обов’язково вказувати дані про законного представника. Автентифікація таких дітей в ЕСОЗ відбувається методом автентифікації законного представника. Для дітей, які досягли віку 14 років, заповнення блоку про законного представника є опційним і заповнюється на розсуд лікаря.

Також законний представник заповнюється для повнолітніх осіб, які визнані недієздатними.

Законний представник обов’язково має надати документи, що посвідчують особу та повноваження законного представника.

Хто такий «екстрений контакт»?

«Екстрений контакт» — це довірена людина, до якої можуть звернутися медичні працівники у випадку, якщо пацієнту надається екстрена або ургентна допомога. Зазвичай ця людина із кола сім’ї або близьких друзів. При реєстрації пацієнта в ЕСОЗ у блоці відомостей про довірену особу для повідомлення у разі настання екстреного випадку вносяться такі дані зі слів пацієнта:

  • прізвище довіреної особи;
  • ім’я;
  • по батькові;
  • номер телефону.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами ehealth.gov.ua