Відповіді НСЗУ на поширені запитання про верифікацію пацієнта

25 січня 2024 о 14:57
2448

Національна служба здоров’я України (НСЗУ) підготувала відповіді на поширені питання щодо верифікації пацієнта, які ми пропонуємо до уваги читачів.

Якщо пацієнт є не верифікованим і статус «Не потребує ручної верифікації», то це НСЗУ має його верифікувати автоматично. І при цьому лікар на це ніяк не вплине? У такого пацієнта є обмеження: заблокована можливість створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи тощо?

Верифікація здійснюється автоматично або, за визначених правил, в ручному режимі НСЗУ. Лікарям у будь-якому випадку при реєстрації та/чи оновленні даних пацієнта необхідно вносити коректну інформацію про пацієнта.

Якщо дані про пацієнта актуальні й правильні та не підпадають під визначені правила ручної верифікації, то верифікація відбудеться автоматично, і жодних додаткових дій виконувати не потрібно.

Якщо в даних пацієнта будуть виявлені невідповідності — лікар отримає повідомлення про це і необхідність внесення змін у дані про пацієнта для проходження верифікації.

Можливість роботи з обліковими записами пацієнтів, які знаходяться у статусі «Потребує верифікації», не блокується. Лікар, як і раніше, може створювати нові електронні рецепти, направлення тощо.

За пацієнтів зі статусом «потребує верифікації» лікар не отримуватиме гроші?

НСЗУ оплачує всіх пацієнтів.

Звертаємо увагу, що відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 р., з 1 жовтня 2024 р. до базової капітаційної ставки за обслуговування одного пацієнта, що подав декларацію, застосовується коригувальний коефіцієнт 0, якщо такий пацієнт не має статусу «успішна верифікація» в Реєстрі пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я.

Статус «верифіковано» можна перевірити тільки при відкритті кожної декларації, а оскільки вони зараз всі в статусі «потребують верифікації», як лікар дізнається, коли НСЗУ її верифікує і який надасть статус?

Якщо в даних пацієнта будуть виявлені невідповідності — лікар отримає повідомлення про це і необхідність внесення змін у дані про пацієнта для проходження верифікації.

Можливість отримання лікарем сповіщення про зміну статусу верифікації облікового запису пацієнта забезпечується медичними інформаційними системами.

Якщо пацієнт тільки задекларувався та потребує направлення, але ж ми не знаємо, скільки часу його будуть верифікувати, як бути в таких ситуаціях?

Якщо пацієнт щойно подав декларацію, то жодних обмежень у лікаря для створення електронного направлення або рецепта не виникне.

Верифікація такого пацієнта здійснюється автоматично або, за визначених правил, в ручному режимі НСЗУ.  Додаткових дій від лікаря не вимагається.

Чи потрібно переукладати декларацію пацієнтів, щоб пройти верифікацію облікового запису?

Ні, переукладати декларацію не потрібно! Верифікація облікових записів пацієнтів проводиться лише НСЗУ.

Якщо дані в обліковому записі пацієнта актуальні та коректні та не підпадають під визначені правила ручної верифікації, то верифікація відбудеться автоматично і жодних додаткових дій виконувати не потрібно.

У разі якщо в даних пацієнта будуть виявлені невідповідності — лікар отримає повідомлення про це та має актуалізувати дані пацієнта для успішної верифікації його облікового запису.

Чи потрібно завантажувати скан-копії документів для всіх пацієнтів, щоб пройти верифікацію?

У цьому немає потреби для більшості пацієнтів. Завантаження скан-копій документів є обовʼязковою вимогою лише для пацієнтів:

  • які обрали методом автентифікації «off-line метод»;
  • які досягли 14-річного віку та відмовилися від присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП);
  • які не досягли 14-річного віку і при реєстрації яких у системі тип документа, що посвідчує особу, обрано — «Свідоцтво про народження іноземного зразка»;
  • які досягли 14-річного віку і при реєстрації яких у системі обрано тип документа, що посвідчує особу, — «Посвідка на постійне проживання в Україні».

Для таких пацієнтів верифікація проводиться в ручному режимі співробітниками НСЗУ. Для успішного проходження верифікації копії документів мають бути читабельними та належної якості.
Для решти пацієнтів завантаження скан-копій документів не є обовʼязковим та не впливає на результат верифікації. Натомість слід подбати про те, щоби дані в обліковому записі пацієнта в електронній системі охорони здоров’я були актуальними та коректними

Роз’яснення про те, що важливо знати медичним фахівцям про верифікацію облікових записів пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я, доступне за посиланням.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua