Екстрена медична допомога: на Чернігівщині запрацювала єдина оперативна диспетчерська

13 серпня 2018 о 15:03
586

В Обласному центрі екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Чернігівщини вже три тижні як введено в дію єдину оперативну диспетчерську, яка дозволила значно вдосконалити прийом викликів від населення та забезпечила злагодженість оперативних дій між бригадами швидкої допомоги. Нині до диспетчерської підключено 12 районів, а також міста Чернігів, Прилуки та Новгород-Сіверський. Передбачається, що згодом до неї підключать усі райони області.

Про нову диспетчерську

Ця служба — структурний підрозділ Обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф і у нинішньому форматі працює недавно. На її обладнання з бюджету використано 10,5 млн грн.

За новою системою дзвінок з будь-якого телефону області переадресовується на єдину багатоканальну лінію «103», диспетчер у Чернігові приймає виклик, одночасно заносить його в електронну базу даних і передає за допомогою GPS-навігації розташованій найближче до місця виклику бригаді екстреної медичної допомоги.

В обладнаному за сучасними вимогами диспетчерському залі цілодобово працюють десять диспетчерів, старший лікар та системний адміністратор. Диспетчери — досвідчені фельдшери, які пройшли спеціальну підготовку і навчилися працювати у нинішніх умовах. Усі виклики-розмови автоматично записуються, інформація про них та про абонентів зберігається протягом 5 років.

На сьогодні до центральної оперативної диспетчерської підключені шість районів області, міста Чернігів, Прилуки та Новгород-Сіверський.

«Це перший проект в Україні, який охопить усю область, — зазначив голова Чернігівської облдержадміністрації Валерій Куліч. — Аналогічні в інших регіонах покривають зазвичай лише обласний центр та його район. Для нашої ж області Фондом регіонального розвитку на умовах співфінансування з обласного бюджету виділено вісім з половиною мільйонів гривень, і ми до кінця року забезпечимо радіозв’язком з цією диспетчерською всю територію Чернігівщини».

Крім новітньої диспетчерської, Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф отримав два автомобілі швидкої допомоги, передані урядом КНР в рамках міжурядової угоди. За словами директора Центру Ігоря Даниленка, автомобілі обладнані всім необхідним для надання екстреної медичної допомоги і транспортування хворого до стаціонару.

Заступник директора Державного закладу «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України» Микола Близнюк відзначив вагомий внесок обласної влади Чернігівщини у впровадження медичної реформи на теренах області та передав фахівцям Центру науково-практичні посібники з питань надання екстреної медичної допомоги.

Переваги єдиної диспетчерської

Завдяки роботі цього підрозділу є можливість здійснювати маршрутизацію дзвінків, що направляються на єдину багатоканальну лінію «103». Диспетчер, який приймає виклик, обробляє його і заносить дані в електронну базу. За допомогою GPS визначає автомобіль, що знаходиться найближче від місця виклику, після чого направляє туди бригаду екстреної допомоги. По завершенні виклику бригада інформує диспетчера про результати проведеної роботи.

«Підключення до єдиної диспетчерської у Чернігові міста Прилуки та Прилуцького району не створило жодних незручностей як для жителів регіону, так і для наших бригад екстреної допомоги, — зазначив завідувач відділення екстреної медичної допомоги Прилуцької центральної міської лікарні Віктор Талалай. — Весь процес відбувся протягом однієї години. Наша диспетчерська була відключена, а чернігівська Центральна оперативна служба почала приймати виклики наших пацієнтів. Завдяки злагодженості процесу жителі Прилук навіть і не здогадалися, що телефонують не у Прилуки, а в Чернігів за номером «103». У переддень приєднання до єдиної диспетчерської всі наші бригади отримали планшети і мобільні телефони на дві SIM-карти. Таким чином, центральна диспетчерська отримує виклик, передає нам на планшет, де зазначено паспортні дані хворого або потерпілого, домашню адресу, контакти. Якщо виникають певні збої із планшетом, користуємося мобільним телефоном. Отже, нашим медикам дуже зручно працювати у тандемі з центральною оперативною диспетчерською».

Докладніше про реформування екстреної медичної допомоги.

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами cg.gov.ua