У пілотних регіонах завершено процес створення центрів первинної медико-санітарної допомоги
Резюме. За словами Раїси Богатирьової
У пілотних регіонах завершено процес створення центрів первинної медико-санітарної допомоги. Про це в ексклюзивному інтерв’ю одному з вітчизняних інформагентств розповіла міністр охорони здоров’я України Раїса Богатирьова.
«Не так давно сесія Київради ухвалила рішення про створення останніх 18 центрів у столиці, яка входить до числа пілотних регіонів. Таким чином, найважливіше із завдань модернізації системи охорони здоров’я згідно з Програмою економічних реформ на 2010–2014 роки, а саме — розмежування первинної та вторинної медичної допомоги в пілотних регіонах, — вирішене», — підкреслила міністр.
За словами Р. Богатирьової, розмежування первинної та вторинної медико-санітарної допомоги — не найскладніше завдання з тих, що стоять перед Міністерством охорони здоров’я України під час реформування медичної галузі. Тому в 2012 р. процес створення центрів первинної допомоги стартував також у непілотних регіонах.
«Він не зводиться лише до зміни вивіски. Створюючи мережу центрів первинної медико-санітарної допомоги, ми змінюємо підходи до роботи. Це і збільшення обсягів роботи, і впровадження нових механізмів фінансування та мотивації праці. Завдяки таким системоутворюючим факторам медична сфера в Україні буде поступово набувати нових необхідних їй властивостей», — наголосила міністр. Головними серед цих властивостей Р. Богатирьова назвала профілактичну спрямованість медичної допомоги, концентрацію уваги на сім’ї як осередку соціуму, в якому формується спосіб життя людини, та активну тактику щодо хронічних захворювань — профілактику їх загострень і ускладнень.
Вищеописані зміни не відбудуться миттєво: як свідчить міжнародний досвід модернізації медичної галузі, скрізь, де бралися за це завдання, на його рішення йшли роки. «Але мета поставлена, і ми її досягнемо», — зауважила Р. Богатирьова.
Нагадаємо, що у 2012 р. в системі охорони здоров’я України розпочато процес модернізації. Його мета — підвищити якість і доступність медичної допомоги, поліпшити умови роботи медиків і як наслідок — домогтися поліпшення здоров’я і збільшення тривалості життя наших громадян. Тому, відповідно до підписаного Президентом України в липні 2012 р. Закону про реформування системи охорони здоров’я, у декількох пілотних регіонах розпочато організаційну та функціональну перебудову системи охорони здоров’я. Йдеться про Київ, Донецьку, Дніпропетровську та Вінницьку області.
За даними Міністерства охорони здоров’я, в Україні первинної медичної допомоги потребують майже ¾ пацієнтів. Велика частина первинної медичної допомоги досі була розподілена між різними медичними закладами. У результаті лікарі ніяк не впливали на медичний маршрут пацієнта, не відповідали за кінцевий результат лікування, а рівень обслуговування часто не відповідав тяжкості стану пацієнтів і перебігу захворювань. Тому вирішено чітко розділити систему охорони здоров’я на первинну, вторинну, третинну і екстрену медико-санітарну допомогу.
Основний акцент ставиться на створення якісної системи первинної допомоги, оскільки саме на цьому етапі лікування реально запобігти розвитку багатьох небезпечних хвороб, організувати ефективну профілактику захворювань. І саме на цьому рівні сьогодні необхідно створити якісні умови для роботи лікарів, підняти статус професії медика.
Згідно з висновками Всесвітньої організації охорони здоров’я, первинна медична допомога при її правильній організації може мати найбільший вплив на стан здоров’я населення, істотно знизити потребу в дорогих видах спеціалізованої та високоспеціалізованої допомоги. Однак створення умов для її ефективної роботи потребує серйозних інвестицій.
У пілотних регіонах в один центр первинної допомоги інвестовано в середньому 2 млн грн. За рахунок цих вкладень зокрема отримано безпрецедентну кількість нових автомобілів — 1200. Оснащеність дорогим обладнанням в грошовому еквіваленті підвищилася до 60%.
Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами www.moz.gov.ua/
Перетягивание «финансового одеяла»-это только видимость реформы…На деле получается, что участковая служба барахтается и пытается выживать без дополнительного финансирования…с массой жалоб и нареканий от пациентов, которые там, наверху, не слышат…
Единый налог-это только часть финансовых поступлений в медицину…Проект ОМС ( обязательного мед. страхования) имеет критерии надбавки к зарплате врачу участковому,которые можно контролировать , создавая отряды контролёров…СИСТЕМА для системы! Например,из 5-ти критериев, по 0.2 -коэффициент за каждый…если выполнит…1.охват флюор. обследованием; 2.охват обследования онко.; 3.охват прививками; 4.уровень госпитализации; 5.к-во вызовов скорой.
А штрафы в виде коэффициента по 0.5…всего два критерия:открытая форма туберкулёза и визуальные формы рака…
Кто-нибудь из «кормчих» интересовался, а как там у соседей? И кто же будет «выполнять»…контролировать…без компьютеров и бумаги…при недостатке кадров и материальной заинтересованности?
Коментар от Chekurova — 26.05.2013 @ 18:53
Залишити коментар