Правила виклику додому дільничного лікаря в м. Києві

7 вересня 2010
8064
Резюме

Затверджені рішенням Київської міської ради від 17.06.2010 р. № 974/4412

Правила виклику додому дільничного лікаря в м. Києві1. Дільничний (сімейний) лікар-терапевт амбулаторно-поліклінічного закладу для дорослого населення (далі — Лікар-терапевт) забезпечує надання кваліфікованої терапевтичної допомоги дорослому населенню, прикріпленому за дільнично-територіальним принципом.

2. Лікар-терапевт проводить амбулаторний прийом та здійснює виклики додому згідно з графіком роботи, затвердженим головним лікарем амбулаторно- поліклінічного закладу.

3. Виклик додому Лікаря-терапевта здійснюється за міськими телефонними номерами бюро викликів або реєстратури чи безпосередньо при зверненні до амбулаторно-поліклінічного закладу через спеціально облаштовані скриньки для реєстрації викликів додому щоденно з 08:00 до 15:00.

З 15:00 до 18:00 виклики приймаються для виконання черговим лікарем амбулаторно-поліклінічного закладу.

У суботу виклики приймаються з 08:00 до 15:00, їх виконує черговий лікар амбулаторно-поліклінічного закладу.

У будні дні після 18:00, вихідні та святкові дні в разі необхідності необхідно звертатися до пункту невідкладної медичної допомоги для дорослого населення, який працює цілодобово.

4. У разі відсутності Лікаря-терапевта (відпустка, курси, хвороба тощо) адміністрація амбулаторно-поліклінічного закладу залишає за собою право направити для виконання виклику лікаря з іншої дільниці або чергового лікаря амбулаторно-поліклінічного закладу.

5. Лікаря-терапевта викликають додому у випадках:

  • гострих хронічних захворювань та їх загострення;
  • підвищення температури тіла;
  • підвищення артеріального тиску;
  • погіршення стану пацієнта, лікування якого проводиться в домашніх умовах;
  • неможливості самостійного звернення пацієнта до амбулаторно- поліклінічного закладу.

6. Особа, яка викликає Лікаря-терапевта, зобов’язана:

  • чітко і правильно відповісти на всі запитання реєстратора, який приймає виклик;
  • точно і достовірно описати скарги пацієнта;
  • назвати точну адресу виклику (район, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, номер під’їзду та код дверей під’їзду тощо);
  • назвати прізвище, ім’я, по батькові пацієнта;
  • вказати вік, стать пацієнта;
  • вказати домашній телефон;
  • вказати, чи це первинне звернення до Лікаря-терапевта, чи виклик є повторним.

7. У разі виклику Лікаря-терапевта необхідно:

  • забезпечити безперешкодний доступ до пацієнта;
  • створити необхідні умови для роботи (можливість вимити руки, дати чистий рушник, забезпечити якісне освітлення);
  • заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоди здоров’ю та майну Лікаря-терапевта.

Лікар-терапевт не зобов’язаний знімати в квартирі взуття.

8. У разі відмови від надання медичної допомоги (пацієнту стало краще, медичної допомоги не потребує тощо) до прибуття Лікаря-терапевта особа, яка здійснювала виклик, повинна повідомити про це реєстратора амбулаторно-поліклінічного закладу.

9. Лікар-терапевт не несе відповідальності за виклики, які не могли бути виконаними в разі відсутності нумерації будинків, неправильно вказаної адреси, покажчиків назв вулиць, ненадання інформації про наявність кодового замка під’їзду, у випадку несправності переговорних пристроїв (домофонів).

10. У випадках агресивної поведінки пацієнтів або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння, гострого психічного розладу та загрожують здоров’ю або життю Лікаря-терапевта, надання медичної допомоги здійснюється в присутності працівників правоохоронних органів.

У зазначених вище випадках Лікар-терапевт має право не надавати медичну допомогу до прибуття працівників правоохоронних органів.

11. Громадяни, які висловили стосовно Лікаря-терапевта образи, погрози або вчинили хуліганські дії, заподіяли шкоду його здоров’ю або майну, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

12. Лікар-терапевт після огляду пацієнта, встановлення попереднього діагнозу та у разі наявності показань для екстреної госпіталізації пацієнта, який потребує супроводу медичного персоналу та носилкового транспортування, повинен викликати бригаду швидкої медичної допомоги.

13. Лікар-терапевт на вимогу пацієнта або його законного представника зобов’язаний надати інформацію в доступній формі про стан здоров’я пацієнта, лікувальні заходи та прогноз щодо можливого розвитку захворювання.

14. Пацієнт зобов’язаний надати Лікарю-терапевту паспорт у разі оформлення листка тимчасової непрацездатності, а при виписці пільгових рецептів — документи, що підтверджують наявність пільг.

15. Якщо пацієнт зареєстрований в іншому адміністративному районі міста Києва або не проживає в місті Києві, або є громадянином іншої держави, за терапевтичною допомогою він може звертатися до відповідного амбулаторно-поліклінічного закладу за місцем фактичного проживання.

Листок тимчасової непрацездатності або довідка про тимчасову непрацездатність надаються пацієнту з дозволу керівника амбулаторно-поліклінічного закладу у випадку, коли пацієнт зареєстрований в іншому адміністративному районі.

16. Із зверненнями, відгуками, заявами, подяками та побажаннями щодо роботи Лікаря-терапевта громадяни можуть звертатися до адміністрації прикріпленого амбулаторно-поліклінічного закладу, територіального медичного об’єднання міста Києва та оперативного чергового Головного управління охорони здоров’я та медичного забезпечення м. Києва за тел.: +38 (044) 278-46-40 та 278-41-91.

Прес-служба «Українського медичного часопису»