Щоб реклама дієтичних добавок не вводила в оману

14 січня 2013 о 14:36
1186

Як повідомляло наше видання, різноманітний і збалансований раціон харчування — важлива складова здорового способу життя. У сучасних умовах для забезпечення його збалансованості є можливість доповнити індивідуальне харчування як різноманітністю харчових продуктів, так і численними дієтичними добавками, продуктами для спеціального дієтичного споживання та функціональними харчовими продуктами. Проте, на жаль, якість і харчових продуктів, і дієтичних добавок залишає бажати кращого. Крім того, до Міністерства охорони здоров’я (МОЗ) України продовжують надходити численні звернення громадян щодо введення в оману населення під час реклами дієтичних добавок у засобах масової інформації.

З метою запобігання неправомірним діям осіб, які реалізують дієтичні добавки, МОЗ України нагадує нижченаведене. Згідно зі статтею 8 Закону України «Про рекламу», розповсюджувачі реклами не можуть поширювати рекламу, якщо відповідно до законодавства види діяльності або товари, що рекламуються, підлягають обов’язковій сертифікації чи їх виробництво або реалізація вимагає наявності відповідних дозволу, ліцензії, а рекламодавець не надав розповсюджувачу реклами копії цих сертифіката, дозволу, ліцензії, засвідчених у встановленому порядку.

Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» медична практика віднесена до виду господарської діяльності, яка потребує ліцензування.

З метою запобігання введення в оману населення під час реклами, спрямованої на застосування методів профілактики, діагностики, лікування хвороб, яка містить у тексті медичний діагноз, назву лікарського засобу чи інші натяки на медичні послуги, cлід вимагати від осіб, які подають документи на таку рекламу, ліцензію МОЗ України на здійснення господарської діяльності з медичної практики.

Також відповідно до статті 39 Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» забороняється реклама харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок без попереднього погодження її тексту з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.

При цьому забороняється для реклами харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок використовувати:

  • вислови щодо можливої лікувальної дії, втамування болю;
  • листи подяки, визнання, поради, якщо вони пов’язані з лікуванням чи полегшенням умов перебігу захворювань, а також посилання на таку інформацію;
  • вислови, які спричиняють чи сприяють виникненню відчуття негативного психологічного стану.

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами www.moz.gov.ua