Поліклініки не відповідають вимогам часу

24 вересня 2012 о 14:23
853

На сьогодні в Україні структура первинної медичної допомоги розпорошена, організаційно та функціонально поєднана зі вторинною медичною допомогою та фактично надається багатьма спеціалістами і структурними підрозділами лікувально-профілактичних закладів. Все це призводить до деперсоніфікації відповідальності за здоров’я людини, сім’ї та ускладнює управління якістю первинної допомоги.

Шляхом вирішення цієї проблеми є функціональне та структурне виділення первинної медичної допомоги через створення центрів первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД). Вторинний рівень медичної допомоги буде представлений консультативно-діагностичними центрами (КДЦ).

Відповідно до програми реформування системи медичного обслуговування у столиці вищезазначений характер реорганізації чекає на всі дорослі та дитячі поліклініки Києва.

«Пропонується створити на базі однієї поліклініки одну юридичну особу — ЦПМСД і підпорядкувати їй всі відділення первинної ланки медичної допомоги району — терапевтичне, педіатричне, відділення загальної практики. Поруч створити другу юридичну особу — КДЦ і йому підпорядкувати всі служби, які є в поліклініках району — всі лабораторії і діагностику», — поінформував начальник Головного управління охорони здоров’я Київської міської державної адміністрації (КМДА) Віталій Мохорєв. При цьому він запевнив, що мережа закладів буде збережена. «Ми також зберігаємо профіль медичних закладів: якщо це була дитяча поліклініка, вона залишиться такою. Педіатри продовжують приймати дітей до 18 років, а після того, як дитина досягає 18-річчя, вона зможе залишатися в цього самого педіатра, який вже стане сімейним лікарем і продовжить лікуватися в цього лікаря», — пояснив він, зазначаючи, що відхід від розподілу на дорослі та дитячі медичні заклади триватиме не один рік, а досить тривалий період.

За результатом проведених структурних змін у столиці на базі існуючих 60 амбулаторних закладів охорони здоров’я передбачається створення 22 КДЦ та 38 ЦПМСД.

При цьому створення ЦПМСД забезпечить:

  • належну доступність, якість і рівність у отриманні ПМСД для прикріпленого населення шляхом розвитку мережі підрозділів, наближених до місць проживання населення, що є надзвичайно важливим особливо для сільської місцевості;
  • реалізацію права громадян вільно вибирати лікаря;
  • наступність і послідовність обстеження, лікування та реабілітації пацієнтів у взаємодії з іншими закладами охорони здоров’я відповідно до медичного маршруту пацієнта;
  • профілактику та раннє виявлення неінфекційних та соціально-небезпечних захворювань.

Нагадаємо, що з усіх питань надання медичної допомоги під час проведення реформування системи охорони здоров’я столиці громадяни можуть звертатися цілодобово і у вихідні дні до Головного управління охорони здоров’я КМДА, де працює телефонна «гаряча лінія» (тел.: (044) 278-41-91).

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами www.moz.gov.ua, www3.health.kiev.ua,
www.unian.ua