Нелегкий шлях становлення системи екстреної медичної допомоги
Резюме. Відбувається пробуксовка законодавчого врегулювання її діяльності на фоні субвенцій та податкових канікул
На сьогодні такий важливий напрямок реформування медицини, як створення загальнодержавної системи надання екстреної медичної допомоги потребує досконалого вивчення та поміркованого впровадження. Поспіх у цьому процесі призводить до неузгодженості та гальмування реформування зазначеної галузі.
Як повідомляло наше видання , 20 грудня 2011 р. Верховна Рада України повернула Кабінету Міністрів України на доопрацювання проект Закону України № 9387 «Про загальнодержавну систему надання екстреної медичної допомоги» . Зазначений документ має на законодавчому рівні закріпити основні засади організаційної структури, повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у цій сфері, права та обов’язки осіб, задіяних у наданні екстреної медичної допомоги, узгодити питання матеріально-технічного забезпечення, а також порядку фінансування системи.
Необхідність врегулювання зазначених проблем, у свою чергу, слугувала причиною повернення Мін’юстом України 30 грудня 2011 р. без державної реєстрації наказу Міністерства охорони здоров’я України від 12.12.2011 р. № 899 «Про медичне забезпечення центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф в пілотних регіонах».
Є сподівання, що тимчасова законодавча неузгодженість діяльності закладів, які надають екстрену медичну допомогу, не стане на заваді укріпленню їх матеріально-технічної бази. Тим більше, що у 2012 р. передбачено виділення 323 115,1 тис. грн. субвенцій з Державного бюджету місцевим бюджетам на придбання медикаментів для забезпечення швидкої медичної допомоги ; 327 млн грн. — на підтримку реформування системи охорони здоров’я (придбання медичного автотранспорту та обладнання для центрів первинної медичної (медико-санітарної) допомоги) у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві. А також до 31 грудня 2012 р. звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання, у тому числі операції з ввезення на митну територію України спеціалізованих транспортних засобів, таких як автомобілі швидкої медичної допомоги, які призначені для використання закладами охорони здоров’я, і оплата вартості яких здійснюється за рахунок коштів Державного та місцевих бюджетів або за замовленням відповідних розпорядників бюджетних коштів (Закон України від 22 грудня 2011 р. № 4279-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення оновлення парку автомобілів швидкої медичної допомоги»).
Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами www.president.gov.ua, www.rada.gov.ua,
www.minjust.gov.ua
Залишити коментар