Вимоги ПМГ–2022: екстрена медична допомога

14 грудня 2021 о 16:51
958

Пропонуємо до уваги читачів вимоги Програми медичних гарантій (ПМГ) на 2022 р. за напрямком «Екстрена медична допомога».

Обсяг медичних послуг, який надавач зобов’язується надавати за договором відповідно до медичних потреб пацієнта/пацієнтки (специфікація)

1. Забезпечення цілодобового прийому звернень за єдиним телефонним номером екстреної медичної допомоги та надання екстреної медичної допомоги при особистому зверненні особам, які перебувають у невідкладному стані та потребують надання екстреної медичної допомоги.

2. Оцінка стану здоров’я пацієнта/пацієнтки (дорослого або дитини), в тому числі визначення ймовірності інфікування особ­ливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ), у тому числі коронавірусом SARS-CoV-2, який спричиняє гостру респіраторну хворобу COVID-19, із визначенням потреби в госпіталізації, та встановлення попереднього діагнозу відповідно до стандартів надання екстреної медичної допомоги на місці події, під час транспортування та при особистому зверненні пацієнтів до підрозділу екстреної (швидкої) медичної допомоги.

3. Надання екстреної медичної допомоги на місці події, під час транспортування та при особистому зверненні пацієнтів до підрозділу екстреної (швидкої) медичної допомоги відповідно до медико-технологічних документів зі стандартизації екстреної медичної допомоги пацієнтам, які перебувають у невідкладних станах.

4. Надання екстреної медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях природного та техногенного характеру, включаючи хімічні, біологічні та радіоактивні загрози та ліквідації їх наслідків, а також участь у скоординованих діях усіх відповідних служб з готовності до можливих стихійних та техногенних лих, оперативного на них реагування та ліквідації їх наслідків.

5. Організація медичного сортування постраждалих, залучення додаткових бригад до надання екстреної медичної допомоги постраждалим у разі виникнення ситуації з великою кількістю постраждалих.

6. Надання екстреної медичної допомоги при нещасних випадках, у тому числі зумовлених дією диму, вогню та полум’я, електричного струму, блискавки, пов’язаних із транспортними засобами, наслідках злочинного нападу тощо.

7. Транспортування та забезпечення медичного супроводу пацієнтів, які потребують госпіталізації та медичного спостереження, з місця події до закладів охорони здоров’я.

8. Транспортування осіб, в яких визначена ймовірність інфікування ОНІХ, у тому числі коронавірусом SARS-CoV-2, та які потребують стаціонарного лікування, як осіб з підозрою на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, з місця події до закладу охорони здоров’я, який визначений для лікування пацієнтів з ОНІХ, у тому числі з підозрою або підтвердженим діагнозом гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, відповідно до затвердженого клінічного маршруту у відповідній адміністративно-територіальній одиниці.

9. Надання пацієнту/пацієнтці з підозрою або підтвердженим діагнозом гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, необхідної медичної допомоги та рекомендацій щодо самоізоляції і комунікації з лікарем, який надає первинну медичну допомогу (ПМД), якого обрано за декларацією про вибір лікаря (лікар загальної практики — сімейний лікар, лікар-терапевт, лікар-педіатр), у разі, якщо пацієнт/пацієнтка не потребує госпіталізації.

10. Забезпечення перевезення пацієнтів між закладами охорони здоров’я за наявності медичних показань та за потреби медичного супроводу.

11. Забезпечення медико-санітарного супроводу осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона.

12. Цілодобове консультування пацієнтів диспетчером або лікарем оперативно-диспетчерської служби (ОДС) по телефону, в тому числі щодо питань, пов’язаних із гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2.

Умови закупівлі медичних послуг

Умови надання послуги: за місцем перебування пацієнта/пацієнтки.

Підстави надання послуги:

  • самозвернення (або звернення третіх осіб);
  • за зверненням лікуючого лікаря.

Вимоги до організації надання послуги:

1. Прийом, обробка та передача інформації бригадам екстреної (швидкої) медичної допомоги про звернення за екстреною медичною допомогою.

2. Проведення диспетчером усного опитування осіб, які звернулися за допомогою, із проведенням сортування і визначення можливостей інфікування ОНІХ, у тому числі коронавірусом SARS-CoV-2, який спричиняє гостру респіраторну хворобу COVID-19, відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.

3. Забезпечення цілодобової інформаційної підтримки та координації дій бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, надання екстреної медичної допомоги за принципом екстериторіальності і раннього інформування (до прибуття бригади) надавачів медичних послуг.

4. Цілодобове консультування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги диспетчером, а також лікарем оперативно-диспетчерської служби та/або старшим лікарем за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій та/або з використанням засобів телемедицини.

5. Забезпечення оцінки стану здоров’я пацієнта/пацієнтки, в тому числі виявлення ознак насильства та дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству.

6. Дотримання прав людини в закладах охорони здоров’я відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів, ратифікованих Україною.

7. Забезпечення надання екстреної медичної допомоги на місці події, під час транспортування та при особистому зверненні пацієнтів до підрозділу екстреної (швидкої) медичної допомоги відповідно до стандартів надання екстреної медичної допомоги пацієнтам, які перебувають у невідкладних станах.

8. Заповнення облікової документації, ведення статистичного обліку і звітності в електронному вигляді, а також її зберігання.

9. Дотримання принципу екстериторіальності в роботі бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги з обов’язковою госпіталізацією в разі потреби до закладу охорони здоров’я за принципом екстериторіальності, в тому числі до закладів, які знаходяться на території інших адміністративно-територіальних одиниць.

10. Забезпечення функціонування тільки однієї активної центральної оперативної диспетчерської (ЦОД) у структурі диспетчерської Центру екстреної медичної допомоги (ЦЕМД), якою приймаються всі виклики з однієї адміністративно-територіальної одиниці вищого рівня.

11. Передача всієї оперативної інформації в режимі онлайн та надання інформації про наявні ресурси мережі ЕМД у терміни, визначені Регламентом функціонування електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.

12. Внесення виїзними бригадами екстреної (швидкої) медичної допомоги попередніх діагнозів відповідно до Єдиного класифікатора попередніх діагнозів для бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги.

13. Внесення і передача даних щодо пацієнта/пацієнтки до електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф такого мінімального обсягу даних: прізвище, ім’я, по батькові, вік та стать пацієнта/пацієнтки, адреса виклику, результативність виклику, результат виклику, стан пацієнта/пацієнтки після надання допомоги, попередній діагноз, та відомостей про госпіталізацію, якщо пацієнта/пацієнтку госпіталізували, а саме: заклад охорони здоров’я, в який пацієнта/пацієнтку госпіталізували, прізвище чергового лікаря та номер супровідного листка.

14. Забезпечення автоматизованих робочих місць для персоналу ЦОД. Забезпечення моніторингу переміщень автомобілів екстреної медичної допомоги за допомогою GPS-трекерів.

15. Дотримання планового алгоритму дій, визначеного галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я, при транс­портуванні пацієнта/пацієнтки до відділення екстреної (невідкладної) допомоги або приймального відділення, або до визначеного місця огляду. При визначенні закладу, до якого має бути транспортований/а пацієнт/пацієнтка, береться до уваги наявність у закладу чинного договору з НСЗУ за відповідним пакетом медичних послуг на момент транспортування.

16. Дотримання протиепідемічних заходів під час надання пацієнту/пацієнтці екстреної медичної допомоги на догоспітальному етапі, в тому числі вживання заходів із забезпечення попередження поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

17. Взаємодія з надавачами первинної медичної допомоги та з іншими надавачами медичних послуг для своєчасного надання ними медичної допомоги пацієнтам, які не потребують екстреної або невідкладної медичної допомоги.

18. Взаємодія під час надзвичайних ситуацій відповідно до затвердженого Плану реагування на надзвичайні ситуації з аварійно-рятувальними підрозділами міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади під час виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, а також у разі виникнення ситуацій, що мають ознаки кримінального правопорушення.

19. Наявність затвердженої програми з інфекційного конт­ролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаним з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.

20. Наявність внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомоги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю закладів охорони здоров’я для забезпечення прав пацієнта/пацієнтки на отримання медичної допомоги необхідного обсягу та належної якості.

21. Здійснення закупівлі лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для надання медичної допомоги відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Організація ефективного управління запасами лікарських засобів, медичних виробів та витратних матеріалів, закуплених закладом або отриманих шляхом централізованих закупівель МОЗ. Використання та збереження залишків лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для лікування пацієнтів, у тому числі після закінчення дії договору.

22. Забезпечення функціонування підрозділу, який відповідальний за навчально-тренувальні процеси на базі центру екстреної медичної допомоги.

Вимоги до складу бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги:

1. Склад виїзних бригад: лікарських, фельдшерських та бригад парамедиків у кількості відповідно до нормативів, затверджених Кабінетом Міністрів України та МОЗ.

Вимоги до переліку обладнання:

1. Наявність автомобілів швидкої медичної допомоги типу В і типу С відповідно до стандартів ДСТУ 1789:2015 та/або ДСТУ 1789:2019 у кількості, необхідній для забезпечення надання екстреної медичної допомоги на території обслуговування.

2. Устаткування та обладнання автомобілів відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я та ДСТУ 1789:2015 або ДСТУ 1789:2019.

3. Забезпечення бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги медичними виробами та лікарськими засобами відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.

4. Наявність резервного джерела електропостачання та щонайменше одного автоматичного перемикального комутаційного обладнання, відповідно до ДСТУ IEC 60947-6-1: 2007 у ЦОД.

Інші вимоги:

1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (зберігання, використання).

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами nszu.gov.ua