Питання розвитку передвищої медичної освіти

1 вересня 2021 о 14:53
581

1 вересня 2021 р. представники Міністерства охорони здоров’я відвідали медичні коледжі у 5 регіонах. Привітали колективи та майбутніх медичних сестер, братів, лаборантів, фармацевтів, інших працівників медичної галузі з початком навчального року.

Коментар Ірини Садов’як

«Медичні сестри та брати — перші, хто зустрічають пацієнта в стаціонарах, проводять з ними до половини всього часу його перебування  в лікарні. Ви даватимете їм набагато більше за пігулки чи крапельниці, ваша турбота та увага до пацієнтів також слугуватимуть лікуванням», — заявила перший заступник міністра охорони здоров’я Ірина Садов’як.

Коментар Олександра Комаріди

«Фармацевти не лише продають ліки, а й перевіряють рецепти або надають інформацію про аналоги лікарських засобів, пояснюють, як правильно і безпечно приймати лікарські засоби. Не менш важливим є інший напрям роботи для майбутніх фармацевтів — це робота в лабораторіях, науково-дослідних інститутах або на підприємствах з виробництва лікарських засобів», — зазначив заступник міністра охорони здоров’я Олександр Комаріда.

Представники МОЗ відвідали  Рівненську медичну академію, Перший Київський фаховий медичний коледж, Київський фаховий медичний коледж ім. П.І. Гаврося, Криворізький та Білоцерківські фахові медичні коледжі, а також Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж.

Системні зміни у передвищій медичній освіті

Аби виправляти становище в галузі медичної освіти, МОЗ розпочало системну роботу для змін на етапі отримання освіти майбутніми медиками. Пріоритети розвитку у сфері фахової передвищої освіти на сьогодні наступні:

  • створення сучасного освітнього простору в закладах фахової передвищої освіти шляхом ресурсного забезпечення, оновлення навчально-матеріальної бази (створення інформаційно-ресурсних центрів, навчально-тренінгових класів, сучасних лабораторій, медіакласів, електронних бібліотек тощо);
  • реорганізація закладів освіти, створення закладів нового типу та оновлення переліку спеціальностей і професій;
  • запровадження формальної, неформальної та інформальної форм освіти;
  • продовження процесу інтеграції професійної освіти та практики шляхом впровадження елементів дуальної форми навчання.

Нагадаємо, що 27 серпня МОЗ створено Координаційну раду з розвитку медсестринства. Це дорадчий орган, який буде відповідальним за підготовку пропозицій щодо системних рішень формування політики з розвитку медсестринства.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами moz.gov.ua