Богдан Кізюн
12 травня 2021

В Україні вперше застосували телемедичні рішення для екстреної допомоги

В Житомирській обл. вперше в Україні втілили в життя систему «Телемедицина для екстреної допомоги». Відтепер бригади екстреної (швидкої) допомоги можуть отримувати ургентні телемедичні консультації у лікарів з невідкладних станів безпосередньо на місці надання медичної допомоги та в режимі 24/7.

Система «Телемедицина для екстреної допомоги» реалізована на базі КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» у Житомирі, де створений цілодобовий диспетчерський пункт для надання телемедичних консультацій, інтегрований в існуючу професійну телемедичну мережу в Житомирській обл. Medinet.

Система забезпечує аудіо-, відео-, офлайн- та онлайн-комунікацію зі спеціалістами для отримання більш точної та якісної оцінки стану пацієнта, а також надання швидких рекомендацій задля його підготовки до госпіталізації та надання кваліфікованої допомоги на місці.

Також платформа Medinet задовольняє потреби в передачі діагностичних даних з апаратно-діагностичних приладів в незміненому вигляді та фіксації повноцінної історії хвороби пацієнта.

«У рамках роботи над системою був створений мобільний додаток, який працює у складі системи та є невід’ємним сервісом телемедичного комплексу. Додаток встановлюється у гаджети фельдшерів бригад екстреної (швидкої) допомоги та забезпечує у разі потреби їх зв’язок з лікарем-консультантом. Важливо, що додаток може працювати як з інтернетом, так і без нього. Коли інтернет-з’єднання відсутнє, фельдшер просто створює в мобільному додатку нову консультацію і обирає в меню, що хоче отримати її за допомогою GSM-зв’язку. При цьому на екрані з’являється певний код. Після цього фельдшер набирає телефон диспетчерської, який вказаний у додатку, каже, що йому потрібна консультація лікаря, та озвучує отриманий код. Лікар з невідкладних станів консультує фельдшера телефоном, а коли з’явиться інтернет, цей аудіодзвінок «підтягнеться» до консультації. Це захищає і фельдшера, і лікаря у випадку подальших неоднозначних ситуацій, наприклад, смерті пацієнта», — пояснює деталі роботи системи Богдан Кізюн, директор департаменту впровадження та продажу групи компаній IT4Medicine, яка є розробником Medinet.

За його словами, на сьогодні навчання користуванню системою «Телемедицина для екстреної допомоги» вже пройшли 110 бригад екстреної допомоги Житомирської обл.

«За декілька місяців роботи «Телемедицини для екстреної допомоги» область вже має позитивні результати. А саме: зменшилися фінансові витрати на діагностику пацієнтів та витрати часу на пошук кваліфікованого консультанта у форс-мажорних обставинах, з’явилася можливість віддаленого медичного сортування пацієнтів, ранньої діагностики і лікування, що підвищує якість надання медичної допомоги навіть у віддалених районах. Також використання телемедичної системи дозволяє краще та заздалегідь підготувати медичний персонал закладу охорони здоров’я, в який транспортується пацієнт, та здійснювати віддалений моніторинг його стану», — зауважив Б. Кізюн.

За його словами, в планах IT4Medicine продовжувати розвивати телемедичні рішення для екстреної допомоги та впроваджувати їх в інших областях України.

Для довідки

Medinet – професійна телемедична мережа України для всіх рівнів медичної допомоги. Вона дозволяє проводити професійні телемедичні консультації лікарям первинної медичної ланки (терапевтам, сімейним лікарям, педіатрам) та вузькопрофільним лікарям. На сьогодні мережа об’єднує понад 431 медзакладів та більше ніж 4500 лікарів в Одеській, Харківській, Житомирській, Запорізькій, Херсонській та Вінницькій областях. У рамках мережі проведено понад 14 000 телемедичних консультацій «лікар-лікар». Телемедична мережа Medinet також дозволяє фіксувати, збирати статистику та здійснювати аналітику, пов’язану з консультаціями щодо захворюваності на коронавірус COVID-19.

За матеріалами, наданими групою компаній IT4Medicine

Редакція журналу «Український медичний часопис»

Спеціальності: