Зміни до стандарту вищої освіти за спеціальністю «Стоматологія»

12 липня 2019 о 17:15
1263

У вирішенні важливих питань, особливо якщо вони мають загальнонаціональне значення, в уряді будь-якої країни мають проводитися скоординовані міждисциплінарні дії та прийматися спільні рішення, які в тому числі узгоджені з профільними експертними спільнотами, а інколи і громадськістю. Нещодавно до депутатського корпусу звернулася Громадська організація «Українська асоціація стоматологічної освіти» з проханням допомогти у вирішенні ситуації, яка склалася із затвердженням Стандарту вищої освіти за спеціальністю 221 «Стоматологія» для другого (магістерського) рівня вищої освіти (далі — Стандарт).

Згідно з інформацією, наведеною у листі громадської організації, вказаний Стандарт був затверджений з порушенням процедури прийняття Стандарту, визначеної Порядком розгляду та затвердження стандартів вищої освіти, схваленим сектором вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки (МОН) України (протокол від 21 червня 2019 р. № 3).

Як зазначають заявники, 27 червня 2019 р. відповідно до запиту МОН України, яким був надісланий примірник Стандарту до Міністерства охорони здоров’я (МОЗ) України, у МОЗ України було проведено зустріч з обговоренням спірних положень Стандарту між відповідальною особою від МОЗ України Л. Горовою та фаховими експертами Я. Кульбашною, І. Скрипник та М. Угриним. Водночас, як з’ясувалося пізніше, Стандарт на той час уже був затверджений наказом МОН України від 24 червня 2019 р. № 879. Про це ні відповідальна особа від МОЗ України, ні залучені до роботи експерти не були поінформовані.

Протягом майже двох років фаховими експертами проводилася масштабна робота з аналізу, обговорення з професійною спільнотою положень Стандарту, вивчення існуючих аналогічних нормативних актів європейських країн, відбувалися консультації та експертиза поправок зарубіжними фахівцями, за результатами якої було внесено більше 100 правок, більшість яких була прийнята на погоджувальному засіданні з робочою групою 04.04.2018 р. у МОЗ України. Проте у затвердженому тексті Стандарту велика частина з них не врахована.

Особливе занепокоєння викликає подвійний стандарт у визначенні кредитів  Європейської кредитно-трансферної системи, оскільки не може отримати однаковий диплом магістра випускник з підготовкою у обсязі 300 і 360 кредитів. Магістратура у всіх країнах світу передбачає відповідний зміст і терміни професійної підготовки. Питання вибору закладом вищої медичної освіти програми на власний розсуд є неприпустимим, оскільки обсяг 300 кредитів прийнятний для підготовки бакалаврів (лікарів-одонтологів), але не магістрів.

Зважаючи на важливість Стандарту як нормативного документа медичної освіти України, 11 липня 2019 р. народний депутат України, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я Ірина Сисоєнко направила до Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана депутатський запит з проханням розглянути цей запит і звернення Громадської організації «Українська асоціація стоматологічної освіти» та доручити МОН України опрацювати спірні положення Стандарту вищої освіти за спеціальністю 221 «Стоматологія» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, затвердженого наказом МОН України від 24.06.2019 р. № 879, та за його результатами внести відповідні зміни до тексту Стандарту.

Ми і далі стежитимемо за розвитком подій та інформуватимемо наших читачів.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Прес-служба «Українського медичного часопису»