Очікування висновків про належне та своєчасне виконання умов контракту генеральним директором ДП «Електронне здоров’я»

21 січня 2019 о 15:28
629

Відповідно до наказу від 02.01.2019 р. № 1/адм Міністерством охорони здоров’я (МОЗ) створено Комісію щодо перевірки виконання генеральним директором ДП «Електронне здоров’я» (далі — комісія) Денисом Мацуєм умов контракту.

Строк роботи комісії продовжено до 1 лютого поточного року, надання висновків заплановано до 8 лютого відповідно до наказу МОЗ від 11.01.2019 р. № 3/адм.

На всі запити комісії з боку генерального директора було надано вичерпну інформацію, яка демонструє належне та своєчасне виконання умов контракту. Наразі ДП «Електронне здоров’я» очікує на результати та висновки комісії.

Порядком проведення комісійних перевірок у Міністерстві охорони здоров’я України, установах, організаціях та на підприємствах, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров’я України, від 17.03.2015 р. № 147 (далі — Порядок) визначено процедуру проведення за дорученням міністра комісійних перевірок діяльності МОЗ України та підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління МОЗ України.

Також Порядком визначено, що комісійна перевірка — це перевірка об’єкта контролю з окремих питань за напрямами його діяльності, що здійснюється комісією МОЗ України за дорученням міністра.

Організація проведення комісійних перевірок

Комісійна перевірка проводиться за дорученням міністра. Склад комісії, терміни проведення комісійної перевірки та період, що підлягає перевірці, визначаються міністром залежно від завдань, поставлених перед комісією. Склад комісії формується з урахуванням напрямів діяльності об’єкта контролю, які необхідно перевірити з метою всебічного розгляду порушених питань. До складу комісії входять спеціалісти структурних підрозділів МОЗ України за відповідними напрямами, а також за необхідності фахівці інших установ, підприємств та організації (за згодою).

Перевірка проводиться на підставі наказу МОЗ України, в якому зазначаються підстава, тема (питання), об’єкт контролю (у разі необхідності — перелік об’єктів, що підлягають перевірці), терміни початку та закінчення перевірки, період діяльності об’єкта контролю, який підлягає перевірці, терміни звітування за результатами перевірки. Цим наказом затверджується склад комісії залежно від теми перевірки (не менше трьох членів комісії) із зазначенням посад і прізвищ голови та членів комісії. За необхідності у складі комісії передбачаються заступник голови та секретар комісії.

Голова комісії визначає завдання кожного члена комісії та терміни їх виконання.

Права та обов’язки учасників комісійної перевірки

Голова комісії має право:

  • ініціювати внесення змін до наказу щодо складу комісії в частині залучення інших спеціалістів структурних підрозділів МОЗ України;
  • подавати міністру доповідну записку про неналежне виконання завдань, поставлених перед членами комісії.

Голова комісії зобов’язаний:

  • контролювати питання щодо уникнення конфлікту інтересів у ході проведення комісійної перевірки членами комісії;
  • невідкладно в письмовій формі повідомити міністра або його заступника відповідно до розподілу обов’язків про наявність конфлікту інтересів;
  • розподілити між членами комісії конкретні завдання відповідно до їх компетенції;
  • забезпечити організацію та контроль за ходом виконання визначених завдань, вжити заходів для усунення встановлених комісійною перевіркою порушень законодавства;
  • повідомити керівника об’єкта контролю про проведення комісійної перевірки та ознайомити під підпис зі змістом наказу МОЗ України про проведення комісійної перевірки та складом комісії;
  • доповісти міністру (шляхом подання доповідної записки) про результати комісійної перевірки та надати пропозиції за її результатами;
  • забезпечити моніторинг врахування об’єктом контролю пропозицій, наданих за результатами комісійної перевірки;
  • забезпечити формування справи за результатами комісійної перевірки та її зберігання.

Члени комісії мають право:

  • безперешкодно ознайомлюватися з документами та іншими матеріалами, що свідчать про діяльність об’єкта контролю, робити з них виписки, отримувати належним чином завірені копії;
  • отримувати від об’єкта контролю оригінали документів або їх копії та інші матеріали, дані на електронних носіях, витяги з документів, потреба в яких виникла в ході комісійної перевірки;
  • безперешкодного доступу у приміщення всіх підрозділів об’єкта контролю з метою з’ясування питань, пов’язаних з проведенням перевірки;
  • отримувати інформацію та пояснення від посадових осіб об’єкта контролю в письмовій (на ім’я голови комісії) та усній формах.

Члени комісії зобов’язані:

  • неухильно дотримуватися вимог законодавства;
  • проводити комісійну перевірку відповідно до переліку питань, визначених головою комісії в робочому плані комісійної перевірки;
  • у ході проведення комісійної перевірки приймати від посадових осіб об’єкта контролю подані за їх ініціативою письмові та усні зауваження, пояснення щодо окремих процесів за напрямами діяльності об’єкта контролю та за необхідності перевіряти їх, про що зазначати в довідці (акті) комісійної перевірки;
  • за результатами комісійної перевірки скласти довідку (акт), форма та структура якої наведені в додатку 1 до цього Порядку, у терміни, передбачені наказом МОЗ України про проведення комісійної перевірки;
  • відображати в акті комісійної перевірки факти встановлених порушень з обов’язковим посиланням на норми (підпункти, пункти, розділи, статті) нормативно-правового акта та розпорядчого документа, який порушено;
  • у разі відмови посадової особи об’єкта контролю від підписання довідки (акта) комісійної перевірки складати акт про відмову від підписання довідки (акта) комісійної перевірки в довільній формі;
  • під час проведення комісійної перевірки забезпечити повноту, об’єктивність та достовірність її результатів;
  • у ході проведення комісійної перевірки приймати від посадових осіб об’єкта контролю письмові пояснення обставин, мотивів і причин вчинення порушень, долучати ці пояснення до матеріалів комісійної перевірки;
  • забезпечити зберігання державної та/або службової таємниці чи інформації, що не підлягає розголошенню;
  • у разі виникнення ситуації, яка має ознаки конфлікту інтересів або може бути сприйнята як така, надати інформацію про конфлікт інтересів голові комісії перед початком будь-якої дискусії або обговорювання відповідного питання.

Посадові особи об’єкта контролю мають право:

  • у ході проведення комісійної перевірки подавати членам комісії усні та письмові зауваження, пояснення з питань, що підлягають комісійній перевірці;
  • подавати письмові заперечення до довідки (акта) комісійної перевірки у разі незгоди з викладеними фактами, вимагати їх розгляду і додання до матеріалів комісійної перевірки.

Посадові особи об’єкта контролю зобов’язані:

  • допускати членів комісії до проведення комісійної перевірки передбачених цим Порядком підстав;
  • забезпечити членів комісії належними умовами для ефективного проведення комісійної перевірки, а саме: надавати у встановлений термін інформацію та оригінали або належним чином завірені копії документів на вимогу членів комісії;
  • надавати членам комісії письмові пояснення на ім’я міністра щодо порушень, виявлених у ході комісійної перевірки;
  • вести Журнал реєстрації контрольних заходів (додаток 2), сторінки якого нумеруються, прошиваються та скріплюються печаткою і підписом керівника об’єкта контролю. Ведення та зберігання Журналу реєстрації контрольних заходів здійснює керівник об’єкта контролю або його заступник, до функцій якого належить контроль за організацією документообігу відповідно до розподілу обов’язків;
  • вживати невідкладних заходів для усунення виявлених у ході комісійної перевірки порушень;
  • забезпечити членів комісії доступом до своїх засобів електрон­ного зберігання і обробки інформації, а також гарантувати отримання повної і достовірної інформації, що в них міститься;
  • сприяти роботі комісії, не чинити перешкод, забезпечити членів комісії робочими місцями та необхідними технічними засобами.

Рішення за результатами перевірки має прийняти перший заступник, в.о. міністра охорони здоров’я на підставі Довідки або Акту за результатами перевірки, наданих об’єктом контролю зауважень (у разі наявності незгоди), висновків голови комісії до зауважень та доповідної записки голови комісії.

Попри все, колектив ДП «Електронне здоров’я» продовжує роботу з координації розробки електронної системи охорони здоров’я та докладає зусиль для своєчасного та якісного виконання всіх робіт.

Нагадаємо, раніше ми повідомляли про відсторонення Д. Мацуя від виконання повноважень генерального директора ДП «Електронне здоров’я».

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами zakon.rada.gov.ua, ehealth.gov.ua,
moz.gov.ua