Rotary International
20 серпня 2018

Ставлення мешканців України до вакцинації змінилося на краще

Ставлення пересічних громадян до вакцинації має важливе значення для формування колективного імунітету у нашій країні.

Результати соціологічного опитування

29,4% українців, із тих, хто бачив соціальну рекламу громадської організації «Батьки за вакцинацію», на питання «Чи змінила ця кампанія ваше ставлення до вакцинації?» відповіли ствердно: «Я почав ставитися до вакцинації краще». Протилежну відповідь «Я почав ставитися до вакцинації гірше» дали лише 3,8% опитуваних. Кількість опитуваних, ставлення яких не змінилося, — 54%, у 12,8% не було конкретної відповіді. Про це свідчать дані опитування Омнібус GfK Ukraine у червні 2018 р.

Як прокоментувала керівник відділу соціально-політичних досліджень GfK Ukraine Інна Волосевич, подібний результат викликає оптимізм: «На мою думку, цей показник є позитивним, він означає, що майже третина споживачів цієї реклами змінили своє ставлення до вакцинації на краще, що немало на тлі поширення антивакцинаторських страхів».

Про соціальну рекламну кампанію

Соціальна рекламна кампанія відбулася в травні–червні 2018 р. в Києві та 17 містах України. Вона розвінчувала головні антивакцинаторські міфи. Кампанію проводила громадська організація «Батьки за вакцинацію» у відповідь на небезпечну «моду» антивакцинаторських настроїв серед українців. Боротися з такою модою вирішили іронією та сміхом, тож соціальна реклама містила такі повідомлення: «Тролейбуси вигадали масони!», «Таргани збирають інформацію для інопланетян!», «Солярії випалюють мозок!». «Я відмовляюсь від вакцин» звучить приблизно так само» — підсумовувала І. Волосевич. При цьому кампанія була просвітницькою, адже запрошувала на сторінку сайту, де детально розбирався кожен із популярних міфів про щеплення та надавалися аргументовані відповіді медиків на них. За час проведення кампанії цю сторінку відвідали близько 1500 користувачів. Наразі комунікаційну кампанію подано на Social Project Awards, першу премію в сфері соціальних проектів у номінації «Медицина та охорона здоров’я».

Українці стали активніше робити щеплення

За словами виконавчого директора громадської організації «Батьки за вакцинацію» Тимофія Бадікова, у 2018 р. українці почали активніше робити щеплення собі та дітям: «На сьогодні річний план імунізації дітей та дорослих виконується, а у випадку деяких хвороб його навіть перевиконано. Однак цього недостатньо, адже кожна невакцинована дитина може стати смертельною загрозою для тих, хто за станом здоров’я не має можливості зробити щеплення. Саме тому ми, батьки, об’єдналися у громадську організацію, аби донести інформацію про безпеку та необхідність вакцинації для інших. Подібні комунікаційні кампанії породжують дискусію навколо питання вакцинації та допомагають нам донести перевірену інформацію широкому загалу».

За чиї гроші рекламували?

Соціальна кампанія стала можливою завдяки допомозі багатьох партнерів. Креатив розробило агентство Havas Ukraine за підтримки Біржі соціальної реклами та незалежного консультанта Ольги Тимченко. У розміщенні допоміг FISH Media Hub та окремі оператори зовнішньої реклами. Проект здійснено за підтримки Rotary International.

Читайте також «Вакцинація: право чи обов’язок»?

За матеріалами прес-релізу
ГО «Батьки за вакцинацію»