Спрощено процеси реорганізації закладів первинної медичної допомоги

9 травня 2023 о 10:59
2611

У процесі розвитку мережі закладів первинної медичної допомоги є випадки, коли медичний заклад приймає рішення про реорганізацію — обʼєднатися з іншим, щоб посилити свою спроможність у наданні медичної допомоги. Або ж, навпаки, є необхідність роз’єднатися, щоб відповідати вимогам законодавства щодо надання первинної медичної допомоги, або з ряду інших причин.

Раніше, окрім значної кількості юридичних питань у процесі такої реорганізації, у закладів виникало багато проблем із перепідписанням декларацій пацієнтів.

Завдяки змінам у законодавстві та прийняттю наказу МОЗ від 4.01.2023 р. № 16 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру декларацій про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, в електронній системі охорони здоров’я», а також створенню відповідного функціоналу в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) вдалося спростити та оптимізувати процеси реорганізації для закладів первинної медичної допомоги.

Коментар Марії Карчевич

«Раніше у випадку реорганізації медичного закладу пацієнти, які мали із ним декларації, повинні були звертатися повторно та переводитися в інший заклад або обирати іншого лікаря та повторно підписувати декларацію. Це був неефективний та непацієнтоорієнтований підхід, — зазначає Марія Карчевич, заступниця міністра охорони здоров’я України з питань цифрової трансформації. — Завдяки новому функціоналу та змінам до нормативної документації весь процес реорганізації автоматизовано та спрощено, що значно знижує ймовірність помилок, а також мінімізує навантаження на медичних працівників і пацієнтів. На рівні центральної бази даних ЕСОЗ усі необхідні зміни внесено, також держава підготувала усі технічні вимоги до медичних інформаційних систем (МІС) для запуску цього функціоналу, і кожна МІС реалізовує та впроваджує його у своїй системі».

Як діяти медзакладу у випадку реорганізації

Тепер у разі ухвалення рішення про реорганізацію медичного закладу достатньо ініціювати цей процес та подати відповідний офіційний запит до Національної служби здоровʼя України (НСЗУ). На основі цього запиту НСЗУ ініціює в ЕСОЗ процес реорганізації, що дозволить:

  • перереєструвати медичних працівників у новому закладі, який стане його правонаступником;
  • перевести декларації пацієнтів за спрощеною процедурою із закладу, що реорганізувався у новий заклад, який став його правонаступником.

Нагадаємо, раніше пацієнтам у випадку реорганізації медичних закладів доводилося звертатися повторно до лікарів та перепідписувати декларації, що займало час як медичних працівників, так і пацієнта. Тепер же завдяки новому функціоналу в ЕСОЗ цей процес спрощено та автоматизовано.

Долучайтеся до нас у Viber-спільноті, Telegram-каналі, Instagram, на сторінці Facebook, а також Twitter, щоб першими отримувати найсвіжіші та найактуальніші новини зі світу медицини.

Редакція журналу «Український медичний часопис» за матеріалами moz.gov.ua