Медичний заклад: від ідеї до запуску

16 грудня 2015
1387
Резюме

За матеріалами міжнародної конференції, присвяченої процесу створення медичного закладу

13 листопада 2015 р. у конгрес-готелі «Пуща» компанія «МедЕксперт» зібрала для обміну досвідом і практичними навиками власників, керівників, менеджерів медичних закладів України та експертів із різних країн. Основні теми конференції охопили всі етапи створення медичного закладу: формулювання ідеї та розробку стратегії, проектування, вибір дизайну, фінансування та обов’язкові аналітичні дії, необхідні для уникнення певних помилок, що виникають на етапі заснування нового медичного закладу чи розширення існуючого.

Конференцію відкрила вступним словом директор компанії «МедЕксперт» Олена Лепешина, привітавши гостей та наголосивши на унікальності тематики й масштабів такого заходу в Україні.

Валерій Зукін, керівник та співвласник клініки репродуктивної медицини «Надія», відповів на одне з головних питань на етапі планування відкриття медичного закладу: «Як донести до проектанта ідею медичного центру таким, як його бачить власне замовник». Одна з основних тез доповіді — відкритий діалог з проектантами, від яких замовник має вимагати озвучування та обґрунтування всіх змін щодо його первинних ідей та задумів.

Доповідь Наталії Джанбекової, директора компанії «НПБІ «Укрбудпроект», була присвячена особливостям проектування медичних центрів. Доповідачка сфокусувала увагу аудиторії на конкретних законодавчих нормах щодо цього питання та необхідності подальшої їх узгодженості з ідеями потенційного замовника.

3252323

Головний технолог компанії «Профімед-Сервіс» Олександр Архіпов продемонстрував, як ергономізація простору та процесів у медичному закладі може зменшити витрати власника на часові й фінансові ресурси, а також спростити та покращити роботу персоналу.

Друга секція конференції була присвячена міжнародному досвіду. Вім Вердуйн (Wim Verduyn), менеджер компанії «Phi Data» (Бельгія), розказав про можливості використання сучасних ІТ-рішень у медицині. Так, за допомогою невеликих гаджетів можна контролювати безпеку персоналу та пацієнтів, фіксувати справність обладнання і наявність необхідних витратних матеріалів. Він не тільки розказав, але й продемонстрував учасникам конференції простоту, компактність і різноманітність приладів.

Девід Вуд (David Wood), директор компанії «ChinaCare Group» (Китай), зосередив увагу на проблемах та перспективах країни з найбільшим медичним ринком планети — Китаї, де, за його словами, система охорони здоров’я кидає виклики, які цікаво та необхідно приймати задля покращення роботи цієї сфери в країні.

Секція українського досвіду охопила приклади бізнес-кейсів із приватного, державного сектору медицини та приклад реалізації приватно-державного партнерства.

Генеральний директор клініки «Into-Sana» Галина Усенко наголосила на необхідності дотримання на всіх етапах створення медичного закладу обраної та затвердженої заздалегідь стратегії.

Юрій Вайсберг, головний лікар Житомирського обласного перинатального центру, продемонстрував успіхи та інноваційні рішення закладу, яких досягнуто за більше ніж 10 років роботи.

Доповідь Костянтина Гаєвського, ініціатора та співінвестора проекту «Український центр томотерапії», була присвячена результатам власного досвіду реалізації приватно-державного партнерства, тонкощам та перспективам цього напряму в Україні.

Ще одна доповідь іноземного експерта — керівника відділу дизайну компанії «HOK Healthcare Practice» (США) Генрі Чао (Henry Chao) — стосувалася тематики дизайну та його впливу на роботу закладів і сферу охорони здоров’я в цілому.

Завершила конференцію заступник директора клініки «ISIDA» Наталія Тулінова, яка розповіла про ключові маркетингові інструменти, необхідні при відкритті нових філіалів медичного закладу.

Усі доповіді знайшли відгук серед учасників конференції, викликали цікаві запитання та жваві дискусії.

Олександр Устінов,
фото надані компанією «МедЕксперт»