МОЗ України розробило програму розвитку вищої медичної освіти до 2015 року.

27 грудня 2010 о 14:55
1523

ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проекту регуляторного акту — наказ МОЗ України «Про затвердження Програми розвитку вищої медичної освіти до 2015 року»

МОЗ України розробило програму розвитку вищої медичної освіти до 2015 року.Проект наказу МОЗ України підготовлений на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 23.11 2010 № 69158/1/1-10 до доручення Президента України від 19.11. 2010 № 1-1/2753 щодо удосконалення підготовки лікарів

Пропозиції та зауваження щодо положень постанови надсилайте до: – Міністерства охорони здоров’я України за адресою: вул. Михайла Грушевського, 7, м. Київ, 01021, тел. (044) 253-45 69, E-mail: [email protected]

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються до 24.01.2011 у письмовому та/або електронному вигляді.

Міністерство охорони здоров’я України
Заступник начальника Управління освіти та науки
Ю.С.П’ятницький

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України
Про затвердження Програми розвитку вищої медичної освіти до 2015 року

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу розроблено Міністерством охорони здоров’я України на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 23.11.2010 № 69158/1/1-10 до доручення Президента України від 19.11.2010 № 1-1/2753, наказу МОЗ України від 03.12.10 № 1074 «Про заходи МОЗ України щодо удосконалення підготовки лікарів».

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою Програми, реалізація якої здійснюватиметься протягом 2011-2015 років, є створення правових, економічних і організаційних умов для підвищення якості вищої медичної освіти шляхом приведення її стандартів до потреб галузі охорони здоров’я та міжнародних вимог

3. Правові аспекти

Проект наказу розроблено Міністерством охорони здоров’я України на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 23.11.2010 № 69158/1/1-10 до доручення Президента України від 19.11.2010 № 1-1/2753, наказу МОЗ України від 03.12.10 № 1074 «Про заходи МОЗ України щодо удосконалення підготовки лікарів» та з метою забезпечення поліпшення якості підготовки лікарів на додипломному та післядипломному етапах навчання, подальшого євроінтеграційного розвитку вищої медичної освіти та її реформування відповідно до потреб галузі. Для державної підтримки реалізації Програми розвитку вищої медичної освіти до 2015 року є необхідними забезпечення комплексного міжсекторального підходу до питань реформування вищої медичної освіти, який ґрунтується на національних інтересах, та організація ефективної міжвідомчої співпраці щодо вирішення проблем медичної освіти з урахуванням потреб охорони здоров’я та суспільства.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансування заходів, спрямованих на реалізацію Програми, передбачається здійснювати за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів. Необхідний обсяг фінансування заходів Програми, зокрема з державного бюджету, визначається щороку, виходячи з наявності коштів, з урахуванням пріоритетів галузі та з інших джерел фінансування.

Органи місцевого самоврядування самостійно визначають обсяг коштів, що можуть бути виділені з місцевих бюджетів для реалізації зазначених заходів.

Додаткове фінансування здійснюватиметься за рахунок коштів об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій, благодійних організацій, фізичних осіб та інших джерел.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу погодження та державної реєстрації не потребує.

6. Проект акту не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу було оприлюднено на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я України www.moz.gov.ua.

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця у письмовому або електронному вигляді на адресу Міністерства охорони здоров’я України та Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не стосується соціально-трудової сфери.

10. Прогноз результатів

Реалізація Програми забезпечить перехід до принципово нової якості вищої медичної освіти, потенціал якої буде спрямовано на вирішення пріоритетних питань вітчизняної охорони здоров’я, зокрема:

1) підвищення професіонального рівня лікарів, передусім за спеціальністю «загальна практика — сімейна медицина»;

2) поліпшення якості надання медичної та профілактичної допомоги населенню;

3) розширення мережі університетських клінік та лікарень, навчально- науково- практичних центрів при вищих навчальних закладах, що сприятиме підвищенню рівня практичної підготовки лікарів (провізорів) та надання якісної та доступної високоспеціалізованої медичної допомоги населенню;

4) забезпечення безперервного професійного розвитку лікарів відповідно до стандартів Всесвітньої Федерації медичної освіти з урахуванням національних особливостей;

5) омолодження та посилення кадрового, наукового та педагогічного потенціалу вищих навчальних закладів та його ефективне використання;

6) запровадження у вищих навчальних закладах IV рівня акредитації та закладах післядипломної освіти визначеного чинним законодавством співвідношення викладач — студент (слухач, лікар-інтерн), як 1 до 6 (4,5; 5), що зменшить навантаження на викладачів та поліпшить якість та доступність освіти;

7) узгодження ринку освітніх послуг, які надаються у сфері медичної освіти, з потребами галузі охорони здоров’я, шляхом збільшення обсягів державного замовлення на підготовку лікарів до 6,8 тисячі осіб у зв’язку зі значним кадровим дефіцитом медичних кадрів у первинній ланці охорони здоров’я;

8) забезпечення ефективного механізму залучення та використання ресурсів держави на потреби медичної освіти;

9) розвиток міжнародного співробітництва вищих навчальних закладів з провідними науковими центрами та університетами світу.

Заступник начальника Управління освіти та науки
Ю.С.П’ятницький

ПРОЕКТ

На виконання пункту 4 доручення Кабінету Міністрів України від 23.11.2010 № 69158/1/1-10 до доручення Президента України від 19.11.2010 № 1-1/2753, наказу МОЗ України від 03.12.10 № 1074 «Про заходи МОЗ України щодо удосконалення підготовки лікарів» та з метою забезпечення поліпшення якості підготовки лікарів на додипломному та післядипломному етапах навчання, подальшого євроінтеграційного розвитку вищої медичної освіти та її реформування відповідно до потреб галузі

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Програму розвитку вищої медичної освіти до 2015 року (додається).

2. Затвердити План заходів на виконання Програми розвитку вищої медичної освіти до 2015 року (додається).

3. Керівникам структурних підрозділів МОЗ України, ректорам та директорам вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладів I — IV рівнів акредитації та закладів післядипломної освіти, Міністру охорони здоров’я АР Крим, начальникам управлінь (головних управлінь) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити реалізацію вищезазначеної Програми та щороку до 1 грудня подавати звіт до Управління освіти та науки МОЗ України про виконання заходів, передбачених Програмою розвитку вищої медичної освіти до 2015 року.

4. Начальнику Управління освіти та науки Волосовцю О.П.здійснювати постійний моніторинг впровадження Програми та один раз на рік звітувати про її виконання на апаратних нарадах МОЗ України.

Контроль за виконанням наказу залишаю за собою
Міністр І.М. Ємець

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони здоров’я України
_________ 2010 р. № _______

ПРОГРАМА
РОЗВИТКУ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ДО 2015 РОКУ

Визначення проблеми

Сталий розвиток галузі охорони здоров’я потребує висококваліфікованих медичних працівників, підготовлених до роботи в сучасних умовах реформування системи надання медичної допомоги.

Програма розвитку вищої медичної освіти до 2015 року (надалі — Програма) спрямована на підвищення якості підготовки медичних фахівців, вирішення проблеми кадрового забезпечення первинної ланки галузі, поліпшення якості надання медичної допомоги населенню, забезпечення конкурентоспроможності випускників вищих навчальних закладів на вітчизняному та міжнародному ринках праці.

Актуальність Програми обумовлена сучасними вимогами до рівня якості підготовки фахівців з вищою медичною освітою; реформуванням галузі охорони здоров’я; розвитком інноваційних технологій та доказової медицини; потребами галузі у підготовці лікарів для первинної ланки надання медичної допомоги, зокрема за спеціальністю «загальна практика — сімейна медицина».

На сьогодні в країні ще не досягнуто рівня фундаментальної та клінічної підготовки лікарів, який би повною мірою відповідав сучасним міжнародним стандартам, повільно запроваджуються у навчальний процес сучасні наукові розробки та засади доказової медицини, спостерігається постаріння науково-педагогічних працівників. У галузі зростає кадровий дефіцит медичних працівників, перш за все у первинній ланці та закладах охорони здоров’я, розташованих у сільській місцевості, у тому числі зі спеціальності «загальна практика — сімейна медицина».

Інновації в системі вищої медичної освіти тісно пов’язані з впровадженням сучасних галузевих стандартів вищої медичної та фармацевтичної освіти, системи ліцензування та сертифікації фахівців, з посиленням соціальної компоненти та вимогами до набуття професійної компетентності.

Одним зі шляхів усунення комплексу причин, що гальмують подальший розвиток вищої медичної освіти, є реалізація Програми розвитку медичної освіти до 2015 року.

Мета Програми та строки її виконання

Метою Програми, реалізація якої здійснюватиметься протягом 2011-2015 років, є створення правових, економічних і організаційних умов для підвищення якості вищої медичної освіти шляхом приведення її стандартів до потреб галузі охорони здоров’я та міжнародних вимог.

Завданнями реалізації Програми є:

  • поліпшення якості вищої медичної освіти, приведення її структури та змісту відповідно до потреб галузі охорони здоров’я країни на сучасному етапі;
  • забезпечення необхідних для держави обсягів підготовки висококваліфікованих фахівців у вищих медичних навчальних закладах та закладах післядипломної освіти (далі — вищі навчальні заклади), передусім відповідно до потреб галузі у лікарях за спеціальністю «загальна практика — сімейна медицина»;
  • подальша реалізація системи безперервного професійного розвитку фахівців та становлення інституту резидентури на післядипломному етапі підготовки лікарів;
  • підвищення ефективності використання фінансових і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення розвитку вищої медичної і фармацевтичної освіти.

Шляхи і засоби розв’язання Програми

Основні напрями реалізації:

  • удосконалення нормативно-правової бази з метою:
  • розробки сучасних державних освітніх стандартів підготовки медичних кадрів задля підвищення якості підготовки фахівців з вищою освітою;
  • удосконалення навчальних планів підготовки лікарів з фаху «лікувальна справа»;
  • прийняття Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» з врахуванням у його положеннях особливостей медичної освіти та збереження вищих медичних навчальних закладів у підпорядкуванні МОЗ України;
  • розробки нового положення про інтернатуру (первинну спеціалізацію) лікарів;
  • поетапного впровадження в післядипломну освіту інституту резидентури з подовженням терміну підготовки лікарів на етапі спеціалізацій до 1–2 років;
  • створення наскрізної програми підготовки студентів медичних факультетів з спеціальностей «лікувальна справа», «педіатрія» та лікарів-інтернів для досконалого оволодіння практичними навичками та методиками, необхідними для роботи на посадах лікарів за спеціальністю «загальна практика — сімейна медицина»;
  • підготовка національних підручників та посібників з навчальних дисциплін, які відповідають сучасним державним освітнім стандартам;
  • подальший розвиток мережі університетських клінік та університетських лікарень;
  • зменшення кадрового дефіциту в галузі шляхом збільшення обсягів державного замовлення та пріоритетної підготовки медичних кадрів відповідно до потреб первинної ланки охорони здоров’я, перш за все- лікарів зі спеціальності «загальна практика — сімейна медицина»;
  • інтеграція навчального процесу з науковою та лікувальною діяльністю вищих навчальних закладів та роботою університетських клінік (лікарень);
  • впровадження у навчальний процес доказової медицини та сучасних стандартів надання медичної допомоги населенню;
  • удосконалення та охоплення усіх спеціальностей напрямів «Медицина» та «Фармація» системи незалежного оцінювання рівня знань студентів та лікарів (провізорів)-інтернів шляхом проведення ліцензійних інтегрованих іспитів;
  • запровадження дистанційних форм підготовки у програми безперервного професійного розвитку лікарів;
  • надання підтримки вищим навчальним закладам щодо включення до загального фонду державного бюджету коштів для забезпечення ефективного навчального процесу та проведення сучасних наукових розробок, модернізації матеріально-технічної бази та придбання навчальних і наукових видань, розвитку інформаційно- телекомунікаційного середовища та накопичення електронних інформаційних ресурсів;
  • створення у вищих навчальних закладах умов для залучення талановитої молоді до наукової та педагогічної діяльності;
  • підтримка участі студентів та молодих учених у міжнародних конференціях, семінарах і симпозіумах, створення умов для досконалого володіння ними однією або двома іноземними мовами та проходження стажування у провідних закордонних університетах та наукових центрах, — як реалізація принципу мобільності болонської декларації;
  • подальший розвиток співпраці з міжнародними, міжурядовими і неурядовими організаціями, фондами і програмами (ЄС, ВООЗ), в тому числі з метою міжнародної сертифікації, як складової болонського процесу;
  • збільшення обсягів прийому іноземних громадян до вищих навчальних закладів та активізація інформаційного обміну з іноземними державами в цьому контексті.

Очікувані результати

Реалізація Програми забезпечить перехід до принципово нової якості вищої медичної освіти, потенціал якої буде спрямовано на вирішення пріоритетних питань вітчизняної охорони здоров’я, зокрема:

1) підвищення професіонального рівня лікарів, передусім за спеціальністю «загальна практика — сімейна медицина»;

2) поліпшення якості надання медичної та профілактичної допомоги населенню;

3) розширення мережі університетських клінік та лікарень, навчально-науково-практичних центрів при вищих навчальних закладах, що сприятиме підвищенню рівня практичної підготовки лікарів (провізорів) та надання якісної та доступної високоспеціалізованої медичної допомоги населенню;

4) забезпечення безперервного професійного розвитку лікарів відповідно до стандартів Всесвітньої Федерації медичної освіти з урахуванням національних особливостей;

5) омолодження та посилення кадрового, наукового та педагогічного потенціалу вищих навчальних закладів та його ефективне використання;

6) запровадження у вищих навчальних закладах IV рівня акредитації та закладах післядипломної освіти визначеного чинним законодавством співвідношення викладач — студент (слухач, лікар-інтерн), як 1 до 6 (4,5; 5), що зменшить навантаження на викладачів та поліпшить якість та доступність освіти;

7) узгодження ринку освітніх послуг, які надаються у сфері медичної освіти, з потребами галузі охорони здоров’я, шляхом збільшення обсягів державного замовлення на підготовку лікарів до 6,8 тисячі осіб у зв’язку зі значним кадровим дефіцитом медичних кадрів у первинній ланці охорони здоров’я;

8) забезпечення ефективного механізму залучення та використання ресурсів держави на потреби медичної освіти;

9) розвиток міжнародного співробітництва вищих навчальних закладів з провідними науковими центрами та університетами світу.

Обсяг фінансових, матеріально-технічних, трудових ресурсів та джерела фінансування

Для державної підтримки реалізації Програми розвитку вищої медичної освіти до 2015 року є необхідними забезпечення комплексного міжсекторального підходу до питань реформування вищої медичної освіти, який ґрунтується на національних інтересах, та організація ефективної міжвідомчої співпраці щодо вирішення проблем медичної освіти з урахуванням потреб охорони здоров’я та суспільства.

Фінансування заходів, спрямованих на реалізацію Програми, передбачається здійснювати за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів. Необхідний обсяг фінансування заходів Програми, зокрема з державного бюджету, визначається щороку, виходячи з наявності коштів, з урахуванням пріоритетів галузі та з інших джерел фінансування.

Органи місцевого самоврядування самостійно визначають обсяг коштів, що можуть бути виділені з місцевих бюджетів для реалізації зазначених заходів.

Додаткове фінансування здійснюватиметься за рахунок коштів об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій, благодійних організацій, фізичних осіб та інших джерел.

Начальник Управління освіти та науки
О.П.Волосовець

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони здоров’я України
_________ 2010 р. № _______

ПЛАН заходів на виконання Програми розвитку вищої медичної освіти до 2015 року

Назва заходу Виконавці Терміни виконання

Забезпечення створення нормативно-правової підтримки впровадження заходів Програми, а саме:

1.1. Забезпечити ефективну роботу моніторингової групи із забезпечення удосконалення підготовки лікарів.

1.2. Створити Координаційну науково-методичну раду з вищої медичної освіти.

1.3. Розробити сучасні державні освітні стандарти підготовки медичних кадрів.

1.4. Удосконалити навчальні плани підготовки лікарів з фаху «лікувальна справа».

1.5. Розробити нове Положення про інтернатуру (первинну спеціалізацію) лікарів та провізорів.

Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центр тестування МОЗ України; Департамент розвитку медичної допомоги; Департамент кадрової політики та запобігання корупції; Департамент материнства, дитинства та санаторного забезпечення; Юридичне управління; Національний медичний університет ім. О.О. Богомольця; Донецький національний медичний університет ім. М. Горького; Львівський національний медичний університет ім. Данила Галицького; Національний фармацевтичний університет; Національна медична академія післядипломної освіти ім. П.Л.Шупика. 2011–2013 рр.
Створення та впровадження наскрізної програми підготовки студентів медичних факультетів зі спеціальностей «лікувальна справа», «педіатрія» та лікарів-інтернів для досконалого оволодіння практичними навичками та методиками, необхідними для роботи на посадах лікарів за спеціальністю «загальна практика — сімейна медицина» та «медицина невідкладних станів». Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центр тестування МОЗ України; Національний медичний університет ім. О.О.Богомольця; Донецький національний медичний університет ім. М. Горького; Львівський національний медичний університет ім. Данила Галицького; Національна медична академія післядипломної освіти ім. П.Л.Шупика 2011–2012 рр.
Підготовка національних підручників та посібників (в т.ч. електронних) з навчальних дисциплін, що відповідають сучасним державним освітнім стандартам. Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центр тестування МОЗ України; Вищі навчальні заклади IV рівня акредитації. 2011–2012 рр
Внести зміни до організації навчального процесу на клінічних кафедрах (відділеннях) вищих медичних навчальних закладів на засадах кредитно-модульної системи зі збільшенням складової практичної підготовки фахівців та розробки методів оцінки якості самостійної роботи студентів. Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центральний методичний кабінет підготовки молодших спеціалістів МОЗ України; Центр тестування МОЗ України; Вищі навчальні заклади IV рівня; акредитації. 2011–2013 рр.
Створити навчальні плані за спеціальністю «лікувальна справа», «педіатрія», «медико-профілактична справа», «стоматологія» за скороченими програмами для наскрізної ступеневої підготовки молодших спеціалістів відповідною з медичною освітою за спорідненими спеціальностями. Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центральний методичний кабінет підготовки молодших спеціалістів МОЗ України; Центр тестування МОЗ України; Національний медичний університет ім. О.О.Богомольця; Житомирський інститут медсестринства; Донецький національний медичний університет ім. М. Горького; Українська медична стоматологічна академія; Івано-Франківський національний медичний університет; Черкаський базовий медичний коледж; Івано-Франківський базовий медичний коледж; Вищі навчальні заклади IV рівня акредитації. 2011 р.
Оптимізація обсягів підготовки та перепідготовки молодших спеціалістів з медичною освітою та лікарів відповідно до потреб регіонів, першочергово для первинної ланки охорони здоров’я за спеціальністю «загальна практика-сімейна медицина» Управління освіти та науки; Департамент кадрової політики та запобігання корупції; Департамент економіки, фінансів та бухгалтерської звітності; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. 2011–2015 рр.
Забезпечення створення мережі університетських клінік і лікарень та розширення мережі клінічних баз вищих медичних навчальних закладів IV рівня акредитації на базі комунальних та відомчих лікувально-профілактичних закладів. Управління освіти та науки; Департамент розвитку медичної допомоги; Департамент материнства, дитинства та санаторного забезпечення; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; Вищі навчальні заклади IV рівня акредитації. 2011–2015 рр.
Поліпшення матеріально — технічного забезпечення клінічних кафедр, першочергово кафедр загальної практики -сімейної медицини, включити до переліку обов’язкового оснащення цих кафедр сучасні тренажери, фантоми, устаткування та інші пристосування для оволодіння студентами, лікарями-інтернами та практичними навичками, в тому числі — з надання невідкладної медичної допомоги. Вищі навчальні заклади IV рівня акредитації та заклади післядипломної освіти Департамент економіки, фінансів та бухгалтерської звітності; Управління освіти та науки. 2011-–2015 рр.
Забезпечення належного кадрового потенціалу клінічних кафедр вищих медичних навчальних закладів та закладів післядипломної освіти, на яких зосереджено підготовку студентів медичних факультетів, лікарів-інтернів та лікарів-спеціалістів. Вищі навчальні заклади IV рівня акредитації та заклади післядипломної освіти; Управління освіти та науки; Департамент кадрової політики та запобігання корупції. 2011–2015 рр.
Забезпечення подальшого впровадження інноваційних технологій навчання та форм організації навчального процесу, в тому числі дистанційних методів навчання, з урахуванням традицій вітчизняної вищої медичної і фармацевтичної школи та процесу інтеграції до європейського освітнього простору. Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центр тестування МОЗ України; Вищі навчальні заклади I-IV рівнів акредитації. 2011–2015 рр.
Створення внутрішньовузівських інтернет-мереж у кожному з вищих медичних навчальних закладах та закладах післядипломної освіти з об’єднанням їх у Всеукраїнську освітню медичну мережу. Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центр тестування МОЗ України. Національна медична академія післядипломної освіти ім. П.Л.Шупика; Національний медичний університет ім. О.О.Богомольця; Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я.Горбачевського; Житомирський інститут медсестринства; Вищі навчальні заклади I-IV рівнів акредитації. 2011–2015 рр.
Моніторинг кадрового потенціалу галузі охорони здоров’я шляхом подальшого удосконалення та застосування комп’ютерної програми «Контингент студентів вищих медичних (фармацевтичного) навчальних закладів ІІІ-IV рівнів акредитації». Управління освіти та науки; Кримський державний медичний університет імені С. І. Георгієвського: Вищі навчальні заклади I-IV рівнів акредитації. 2011–2015 рр.
Удосконалення системи незалежного оцінювання рівня знань студентів та лікарів (провізорів)-інтернів шляхом проведення ліцензійних інтегрованих іспитів. Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центр тестування МОЗ України; Вищі навчальні заклади I-IV рівнів акредитації. 2011–2012 рр.
Впровадження у програми безперервного професійного розвитку лікарів дистанційної підготовки. Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центр тестування МОЗ України; Вищі навчальні заклади IV рівня акредитації та заклади післядипломної освіти. 2011–2013 рр.
Впровадження у навчальний процес засад доказової медицини та сучасних стандартів надання медичної допомоги населенню. Управління освіти та науки; Департамент управління та контролю якості медичних послуг; Вищі навчальні заклади IV рівня акредитації. 2011–2013 рр.
Провести атестацію та забезпечити систематичне підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників кафедр і структурних підрозділів вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку лікарів-інтернів та лікарів-спеціалістів Управління освіти та науки; Центр тестування МОЗ України; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації та заклади післядипломної освіти. 2011–2013 рр.
Започаткувати створення у вищих медичних навчальних закладах факультетів підготовки науково-педагогічних працівників та ліцензування спеціальності «педагогіка вищої школи». Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центр тестування МОЗ України; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації. 2011–2014 рр.
Започаткувати створення у вищих медичних навчальних закладах факультетів медичного права та ліцензування спеціальності «правознавство». Управління освіти та науки; Юридичне управління; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центр тестування МОЗ України; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації. 2011–2014 рр.
Запровадження у вищих навчальних закладах IV рівня акредитації та закладах післядипломної освіти визначеного чинним законодавством співвідношення викладач — студент (слухач, лікар-інтерн) 1 до 6 (4,5; 5). Департамент економіки, фінансів та бухгалтерської звітності; Управління освіти та науки; Центр тестування МОЗ України; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації. 2011–2013 рр.
Забезпечити виконання планів цільового прийому сільської молоді до вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації. Управління освіти та науки; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації. Постійно
Забезпечення надання випускникам вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації, які навчались за державним замовленням, першого робочого місця, виплати їм одноразової адресної грошової допомоги, створення належних умов праці та проживання. Департамент кадрової політики та запобігання корупції; Департамент економіки, фінансів та бухгалтерської звітності; Управління освіти та науки; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації. Постійно
Посилити роль органів студентського та громадського самоврядування, активізувати участь роботодавців, асоціацій медичних працівників, громадських організацій у навчально-виховній, науково-методичній діяльності вищих навчальних закладів та працевлаштуванні і атестації медичних і фармацевтичних кадрів. Управління освіти та науки; Департамент кадрової політики та запобігання корупції; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації та заклади післядипломної освіти. Постійно
Забезпечити участь студентів та молодих учених у міжнародних конференціях, семінарах і симпозіумах, створення умов для досконалого володіння ними однією або двома іноземними мовами. Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центральний методичний кабінет підготовки молодших спеціалістів МОЗ України; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації та заклади післядипломної освіти. 2010–2015 рр.
Забезпечити належні обсяги фінансування вищих навчальних закладів з державного та місцевих бюджетів на капітальні та комунальні видатки відповідно до потреб. Департамент економіки, фінансів та бухгалтерської звітності; Управління освіти та науки; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій. 2010–2015 рр.
Спрямувати бюджетні ресурси на здійснення першорядних соціальних видатків (заробітна плата працівників освіти, стипендії, соціальна підтримка педагогічних та науково-педагогічних працівників і студентів) та модернізацію і комп’ютеризацію навчально-лабораторної бази і розвиток соціальної інфраструктури вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладів і закладів післядипломної освіти. Департамент економіки, фінансів та бухгалтерської звітності; Управління освіти та науки; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації та заклади післядипломної освіти. 2010–2015 рр.
Подальша реалізація у галузі охорони здоров’я системи безперервного професійного розвитку лікарів та провізорів. Управління освіти та науки; Департамент кадрової політики та запобігання корупції; Департамент розвитку медичної допомоги; Департамент материнства, дитинства та санаторного забезпечення; Департамент управління та контролю медичних послуг; Центр тестування МОЗ України. 2011–2014 рр.
Запровадження інституту резидентури на післядипломному етапі підготовки фахівців. Управління освіти та науки; Департамент кадрової політики та запобігання корупції; Департамент розвитку медичної допомоги; Центр тестування МОЗ України; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій; Вищі навчальні заклади IV рівня акредитації та заклади післядипломної освіти. 2011–2015 рр.
Удосконалення системи підготовки і перепідготовки педагогічних і науково-педагогічних кадрів вищих навчальних закладів, їх атестації та професійного удосконалення. Управління освіти та науки; Департамент кадрової політики та запобігання корупції; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Центральний методичний кабінет підготовки молодших спеціалістів МОЗ України; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації. 2010–2014 рр.
Забезпечення подальшого розвитку співпраці з міжнародними, міжурядовими і неурядовими організаціями, фондами і програмами (ЄС, ВООЗ). Управління освіти та науки; Центр міжнародних програм МОЗ України; Відділ міжнародних зв’язків та євроінтеграції; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації. 2011–2015 рр.
Розширення міжнародного співробітництва вищих навчальних закладів з провідними науковими центрами та університетами світу. Управління освіти та науки; Центр міжнародних програм МОЗ України; Відділ міжнародних зв’язків та євроінтеграції; Вищі навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації. 2011–2015 рр.
Збільшення обсягів прийому іноземних громадян до вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації, створення додаткових каналів інформаційного обміну з іноземними державами. Управління освіти та науки; Центр міжнародних програм МОЗ України; Відділ міжнародних зв’язків та євроінтеграції; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій; Вищі медичні навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації та заклади післядипломної освіти 2011–2015 рр.
Забезпечити розширення організаційно-правових засад функціонування підготовчих відділень у складі вищих навчальних закладів IV рівня акредитації, розробити та впровадити навчальну програму курсів профорієнтаційного спрямування молоді для вступу у вищі медичні навчальні заклади IV рівня акредитації за спеціальностями «стоматологія», «лікувіальна справа», «педіатрія» та «медико-профілактична справа». Управління освіти та науки; Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти МОЗ України; Вищі медичні навчальні заклади IV рівня акредитації 2011–2012 рр.
Забезпечити розвиток державного і приватного партнерства у сфері медичної та фармацевтичної освіти, спрямованих на розширення та удосконалення матеріальної, навчальної, лабораторної та клінічних баз вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації. Управління освіти та науки; Відділ інвестицій, будівництва та майнових відносин; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій; Вищі медичні навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації та заклади післядипломної освіти 2011–2015 рр.
Забезпечити створення умов для здорового способу життя студентів, розвиток студентського спорту, утворення та належне функціонування у вищих навчальних закладах спортивних клубів, секцій, будівництва сучасних спортивних споруд. Управління освіти та науки; Відділ інвестицій, будівництва та майнових відносин; МОЗ АР Крим, управління охорони здоров’я обласних (міських) державних адміністрацій; Вищі медичні навчальні заклади І-ІV рівнів акредитації та заклади післядипломної освіти. 2011–2015 рр

Начальник Управління освіти та науки О.П.Волосовець
(©) CandyBox | Dreamstime.com Dreamstock.ru