Нелегкий шлях становлення системи екстреної медичної допомоги

13 січня 2012 о 14:34
549

Нелегкий шлях становлення системи екстреної медичної допомогиНа сьогодні такий важливий напрямок реформування медицини, як створення загальнодержавної системи надання екстреної медичної допомоги потребує досконалого вивчення та поміркованого впровадження. Поспіх у цьому процесі призводить до неузгодженості та гальмування реформування зазначеної галузі.

Як повідомляло наше видання , 20 грудня 2011 р. Верховна Рада Украї­ни повернула Кабінету Міністрів України на доопрацювання проект Закону Украї­ни № 9387 «Про загальнодержавну систему надання екстреної медичної допомоги» . Зазначений документ має на законодавчому рівні закріпити основні засади організаційної структури, повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у цій сфері, права та обов’язки осіб, задіяних у наданні екстреної медичної допомоги, узгодити питання матеріально-технічного забезпечення, а також порядку фінансування системи.

Необхідність врегулювання зазначених проблем, у свою чергу, слугувала причиною повернення Мін’юстом України 30 грудня 2011 р. без державної реєстрації наказу Міністерства охорони здоров’я України від 12.12.2011 р. № 899 «Про медичне забезпечення центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф в пілотних регіонах».

Є сподівання, що тимчасова законодавча неузгодженість діяльності закладів, які надають екстрену медичну допомогу, не стане на заваді укріпленню їх матеріально-технічної бази. Тим більше, що у 2012 р. передбачено виділення 323 115,1 тис. грн. субвенцій з Державного бюджету місцевим бюджетам на придбання медикаментів для забезпечення швидкої медичної допомоги ; 327 млн грн. — на підтримку реформування системи охорони здоров’я (придбання медичного автотранспорту та обладнання для центрів первинної медичної (медико-санітарної) допомоги) у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві. А також до 31 грудня 2012 р. звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання, у тому числі операції з ввезення на митну територію України спеціалізованих транспортних засобів, таких як автомобілі швидкої медичної допомоги, які призначені для використання закладами охорони здоров’я, і оплата вартості яких здійснюється за рахунок коштів Державного та місцевих бюджетів або за замовленням відповідних розпорядників бюджетних коштів (Закон України від 22 грудня 2011 р. № 4279-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення оновлення парку автомобілів швидкої медичної допомоги»).

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами www.president.gov.ua, www.rada.gov.ua,
www.minjust.gov.ua