Роз’яснення МОЗ України щодо проведення оцінки медичної освіти

30 січня 2017 о 15:18
1068

05050226 січня 2017 р. в Українському кризовому медіа-центрі відбувся брифінг, під час якого Міністерство охорони здоров’я (МОЗ) України спільно з Центром тестування при МОЗ України надали роз’яснення щодо особливостей проведення у 2017 р. оцінювання стану медичної освіти в Україні порівняно з міжнародними стандартами.

Як повідомляє прес-служба МОЗ України, однією з функцій міністерства є визначення вимог та контроль якості професійної підготовки. У 2017 р. МОЗ України ініціює проведення на до- та післядипломному етапах підготовки лікарів оцінювання стану української медичної освіти порівняно з міжнародними стандартами, зокрема американськими.

Протягом 16 років Центр тестування при МОЗ України проводить ліцензійний інтегрований іспит «Крок» — об’єктивне зовнішнє незалежне оцінювання професійної компетентності майбутніх медиків. Ліцензійний інтегрований іспит включає один, два або три окремі тестові екзамени залежно від освітньо-кваліфікаційного рівня — «Крок 1» (3-й курс), «Крок 2» (6-й курс), «Крок 3» (інтерни), «Крок М» (молодші спеціалісти) та «Крок Б» (бакалаври).

Щорічно тестування проходять понад 55 тис. студентів/лікарів-­інтернів, 10% з яких не складають іспит.

З метою наближення змісту і рівня української медичної до- та післядипломної освіти до міжнародних стандартів підготовки лікарів було вирішено включити американські тести до оцінювання студентів та інтернів.

«Якщо ми впроваджуємо західні стандарти лікування, то і стандарти освіти мають бути відповідними. Цей іспит стане об’єктивним показником стану наших навчальних програм: ми тестуємо не студентів, а нашу систему освіти», — зауважив Олександр Лінчевський, заступник міністра охорони здоров’я.

Так, до ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка» включать субтест із надання допомоги при невідкладних станах, зміст якого базуватиметься на запитаннях іспиту USMLE (United States Medical Licensing Examination — «Екзамен з отримання медичної ліцензії Сполучених Штатів Америки»).

Субтест становитиме 25% загальної кількості завдань, винесених на екзамен: до блоку будуть включені лише розділи, де протоколи надання невідкладної допомоги в Україні наближені до міжнародних протоколів і не мають ніяких розбіжностей. Незважаючи на включення субтесту, «Крок 3» пройде за графіком — 23 березня 2017 р. Результат написання субтесту на основі USMLE не впливатиме на кінцеву оцінку інтерна.

Студенти 6-го курсу, які навчаються за напрямом «Медицина», 12 травня 2017 р. складатимуть іспит IFOM (International Foundations of Medicine або Міжнародні основи медицини), що також базується на американському медичному ліцензійному іспиті USMLE. Це дасть можливість порівняти рівень медичної освіти в Україні з іншими країнами, перш за все зі США, але не тільки. Цей іспит проводиться у різних країнах Європи, Близького Сходу, Південної Америки тощо.

Тестування проходитиме українською чи англійською мовою. Наголошуємо, що тестування IFOM не замінює ліцензійного іспиту «Крок 2. Загальна лікарська підготовка», який буде проведено згідно з Графіком, затвердженим МОЗ України, 23 травня 2017 р. Студенти, які за результатами тестового іспиту IFOM отримують бал, рівний або вищий за прохідний бал американського медичного ліцензійного іспиту USMLE STEP 2, отримають від NBME сертифікат про складання тесту IFOM.

«Проведення такого оцінювання дасть можливість виявити й озвучувати проблеми, наявні в навчальних програмах вищих навчальних закладів, і, відповідно, змінити чи покращити програму підготовки з урахуванням міжнародних вимог та проаналізованих проблемних моментів», — зазначила заступник директора Центру тестування Марина Мруга.

Як повідомляло наше видання, МОЗ України проведе оцінку якості до- та післядипломної медичної освіти із застосуванням тестових завдань іспиту USMLE.

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами www.moz.gov.ua